Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Demokrasi Kuramları | SAU 761 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Derse ait temel kavramları açıklar | ||
2 | Demokrasinin temel ilke ve niteliklerini somutlaştırır | ||
3 | Öncü ve modern demokrasi kuramlarını genel olarak kavrar | ||
4 | Öncü kuramların eksikliklerini açıklar | ||
5 | Modern kuramların gelişim çizgisini kavrar | ||
6 | Demokrasinin ilke, nitelik ve işleyişi hakkında güncel tartışmaları kavrar |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse ait temel kavramların analizi | Yüklenen ders notlarının ve eklenmişse bilimsel makale ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
2 | Günümüzdeki hakim demokrasi yaklaşımının analizi. temel ilkeler ve niteliklerin somutlaştırılması | Yüklenen ders notlarının ve eklenmişse bilimsel makale ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
3 | Öncü ve modern demokrasi kuramları hakkında genel bilgilendirme | Yüklenen ders notlarının ve eklenmişse bilimsel makale ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
4 | İlkçağda demokrasiyi aramak: aristoteles'in demokrasi yaklaşımı | Yüklenen ders notlarının ve eklenmişse bilimsel makale ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
5 | Yeniçağda Demokrasiye Giden süreç ve Montesquieu'nun Ilımlı Demokrasi Yaklaşımı | Yüklenen ders notlarının ve eklenmişse bilimsel makale ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
6 | J.J. Rousseau ve Doğrudan Demokrasi Yaklaşımı | Yüklenen ders notlarının ve eklenmişse bilimsel makale ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
7 | A.de Tocqueville'nin Kitlesel Demokrasi Kuramı | Yüklenen ders notlarının ve eklenmişse bilimsel makale ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
8 | J.S mill ve Liberal Temsili Demokrasi Kuramı | Yüklenen ders notlarının ve eklenmişse bilimsel makale ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
9 | K. Marx ve Devrimci Doğrudan Demokrasi Kuramının Gündeme Gelişi | Yüklenen ders notlarının ve eklenmişse bilimsel makale ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
10 | Modern demokrasi kuramlarının başlangıcı: M. Weber ve Önder Demokrasisi Yaklaşımı | Yüklenen ders notlarının ve eklenmişse bilimsel makale ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
11 | Halk Demokrasisi Kuramı: Lenin, Stalin ve Gorbaçov | Yüklenen ders notlarının ve eklenmişse bilimsel makale ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
12 | Sosyal Demokrasi Kuramı: Bernstein ve Giddens | Yüklenen ders notlarının ve eklenmişse bilimsel makale ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
13 | Demokrasinin Sosyo- Ekonomik Şartları Kuramı | Yüklenen ders notlarının ve eklenmişse bilimsel makale ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
14 | Liberal Kuramlara Gözatış ve Demokrasinin Ölçütleri Tartışması | Yüklenen ders notlarının ve eklenmişse bilimsel makale ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, hazırlanan ders notları ve makaleler |
Ders Kaynakları | Dahl, Robert A. (2001), Demokrasi Üstüne, İstanbul: Phoenix. M.Schmidt (2002) Demokrasi Kuramları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilir. | ||||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | ||||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | X | |||||
10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilir. | X | |||||
11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Derse ait temel kavramları açıklar | |||||||||||
2 | Demokrasinin temel ilke ve niteliklerini somutlaştırır | |||||||||||
3 | Öncü ve modern demokrasi kuramlarını genel olarak kavrar | |||||||||||
4 | Öncü kuramların eksikliklerini açıklar | |||||||||||
5 | Modern kuramların gelişim çizgisini kavrar | |||||||||||
6 | Demokrasinin ilke, nitelik ve işleyişi hakkında güncel tartışmaları kavrar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|