Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kamu Politikaları | SAU 759 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu politikasını, türlerini ve temel özelliklerini tanımlar. | Soru-Cevap, | |
2 | Kamu politikası teorilerini bilir. | Rol Oynama, | |
3 | Kamu politikası sürecini analiz edebilir. | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamu politikasının tanımlanması, çeşitleri ve özellikleri | |
2 | Kamu politikasının tarihsel gelişimi | |
3 | Kamu politikası aktörleri | |
4 | Kamu politikası sorununun ortaya çıkması ve gündem oluşturma | |
5 | Kamu politikalarının formüle edilmesi | |
6 | Kamu politikalarının kanunlaşması | |
7 | Kamu politikalarının uygulanması | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kamu politikalarının değerlendirilmesi | |
10 | Kamu politikalarının değişimi | |
11 | Politika değişim modelleri | |
12 | Kamu politikası transferi ve öğrenme | |
13 | Ödevlerin sunumu ve değerlendirilmesi | |
14 | Ödevlerin sunumu ve değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | -Yıldız, Mete (2012), Kamu Politikası Ders Notları, TÜBA Açık Ders Malzemeleri, http://www.acikders.org.tr/course/view.php?id=66 - Köseoğlu, Özer (2017), Kamu Politikaları Ders Notları. |
Ders Kaynakları | - Yıldız, Mete ve Zahid Sobacı (2013), Kamu Politikası, Adres Yayınları, Ankara. - Köseoğlu, Özer (2013). “Meslek, Sanat ve Disiplin Olarak Kamu Politikası: Türkiye’ye İzdüşümleri”, Bilgi Sosyal Bilimler Dergisi, 26, s. 4-36. - Köseoğlu, Ö. (2017), “Bilgi, Güç ve Siyasetin Kesişiminde Düşünce Kuruluşları: Kamu Politikaları Bağlamında Bir Analiz”, Yönetim Bilimleri Dergisi, 15 (30), s.533-552. - Consodine, Mark (2020), Kamu Politikası Yapımı, Altunok, H. ve Gedikkaya, F. G. (Çev. Ed.), Ankara: Pagem Akademi. - Altunok, H. ve Gedikkaya, F. G. (2016). Kamu Politikaları Ansiklopedisi. Ankara: Nobel Yayınları. - Babaoğlu, C. (2017), “Kamu Politikası Analizine Yönelik Kavramsal ve Kuramsal Bir Çerçeve”, Yönetim Bilimleri Dergisi, 15 (30), s.511-532. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilir. | X | |||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | X | |||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | X | |||||
10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilir. | X | |||||
11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kamu politikasını, türlerini ve temel özelliklerini tanımlar. | |||||||||||
2 | Kamu politikası teorilerini bilir. | |||||||||||
3 | Kamu politikası sürecini analiz edebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |