Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ebru Sanatı | YBP 213 | 3 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Geleneksel Türk Ebrusunun aslına uygun malzeme ve tekniklerle kağıt üzerine uygulanabilmesi Geleneksel Türk Ebrusunun tarihi, felsefesi ve ebru ustaları hakkında çalışmalar yapılması Ebruda kullanılan malzemelerin tanınması ve hazırlanması Tekne başında karşılaşılacak sorunların doğru şekilde, tek başına çözülebilmesi Katılımcıların kendi başlarına tekne açarak ebru yapabilecek seviyeye gelmeleri |
Dersin İçeriği | Geleneksel Türk Ebrusunda kullanılan malzemelerin incelenmesi Boya ezme, terbiye etme ve fırça bağlama Boya ayarlarının, yapılacak ebru çeşidine ve üzerinde çalışılacak sıvının durumuna göre ayarlanması Geleneksel Türk Ebrusu çeşitlerinin uygulanması ve kağıt üzerine alınması Ebrunun tarihi, ebru ustalarının işlerinin incelenmesi ve teknede uygulanması Üzerinde ebru yapılacak sıvının hazırlanması Çeşitli atölye ve sergi gezileri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Ebru Sanatının Kitap sanatları içindeki yeri ve önemi | |
2 | Türk Ebru Sanatında kullanım alanları eve teknikleri | |
3 | Geleneksel Ebru yapım aşamaları ve yeni teknikler | |
4 | Türk Ebru Sanatı nda geleneksel boyaların farklı yüzeylerdeki etkileri, Uygulamalara devam edilmesi | |
5 | Klasik ebru çeşitlerinden Hatip Ebru uygulamaları | |
6 | Klasik ebru çeşitlerinden Yürek Hatip Ebru uygulamaları | |
7 | Klasik ebru çeşitlerinden Lale Ebru uygulamaları | |
8 | Klasik ebru çeşitlerinden Menekşe Ebru uygulamaları | |
9 | Klasik ebru çeşitlerinden Gül Ebru uygulamaları | |
10 | Klasik ebru çeşitlerinden Sümbül Ebru uygulamaları | |
11 | Klasik ebru çeşitlerinden Papatya Ebru uygulamaları | |
12 | Klasik ebru çeşitlerinden Akkase tekniğinde yazılı ebru uygulamaları | |
13 | Klasik ebru çeşitlerinden Akkase tekniğinde figürlü ebru uygulamaları | |
14 | Türk Ebru Sanatı nda klasik eğitim metotlarıyla özgün tasarım uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Uğur Göktaş; Ebru Terimleri Sözlüğü, Anadolu Sanat yayınları, 1987 istanbul. Fuat Başer-Yavuz Tiryaki; Türk Ebru Sanatı, Gözen yayınları, 2000 İstanbul. Alparslan Babaoğlu; Ebru İstanbul, İstanbul Büyükşehir Yayınları, 2007 İstanbul. Beşir Ayvazoğlu; Türk ebrusunda Düzgünman Ekolü, İstanbul Kültür Başkenti Yayınları, 2010 İstanbul. Turan M. Türkmenoğlu; Sudaki Ebru, Milenyum Yayınları, Aralık 1999, İstanbul. Muin Nursen Eriş;Mustafa Esat Düzgünman ve Ebru,İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültür A.Ş. yayınları, Şubat 2007, İstan. Hikmet Barutçuğil; Suyun Ruyası, Erbistan Yayınevi, 2005 İstanbul. Hikmet Barutçugil; Türklerin Ebru Sanatı, T.C. Kültür ve Turizm Yayınları, Sanat Eserleri Dizisi 458, 2007 Ankara. Ömer Faruk Dere; Ebru Sanatı, İstanbul Büyükşehir belediyesi sanat ve Mesleki Eğitimi Kursları Yayınları, 2007 İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | ||||||
4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | ||||||
6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | ||||||
7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | ||||||
8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | ||||||
9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | ||||||
10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | ||||||
12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | ||||||
13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 20 |
2. Performans Görevi (Atölye) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Atölye) | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |