Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hukuk Klinikleri | HUK 482 | 8 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi RUMEYSA PARTALCI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi IRMAK KORUCULU, Dr.Öğr.Üyesi RUMEYSA PARTALCI, |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Nazlı Albayrak Ceylan, Araş. Gör. Rumeysa Demir, Araş. Gör. Musa Soysal, Araş. Gör. Mustafa Taş |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Klinik hukuk eğitiminin amacı, öğrencilerin okulda öğrendikleri teorik bilgiyi, mezun olmadan önce gerçek hayatta uygulamalarını sağlamak ve etik farkındalıklarını arttırmaktır. |
Dersin İçeriği | Hukuk uygulamasına ilişkin dezavantajlı grupların karşılaştığı sorunlar hakkında bilgi sahibi olunması ve öğrenilen teorik hukuk bilgilerinin uygulamaya aktarılması |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hukuk klinikleri dersi kapsamında öğrencilerin dezavantajlı gruplar hakkında farkındalığı sağlanır ve bu gruptaki kişilerin hukuktan yararlanmalarına imkân tanınır. | Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Grupla Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
2 | Kadına yönelik şiddeti önleme hukuk kliniği hakkında teıorik bilgiye sahip olunması amaçlanmaktadır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, | |
3 | Hukuk kliniğinin uygulaması hakkında bilgi sahibi olunması amaçlanmaktadır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hukuk kliniği tanımı ve tarihçesi, genel kavramlar | |
2 | Hukuk kliniklerinin çalışma usulü, örnek uygulamaların incelenmesi | |
3 | Hukuk kliniklerine hâkim olan etik ilkeler, değer ve değerler bilgisi, önyargıların farkındalığı | |
4 | Hukuk kliniklerinin çalışma alanına giren dezavantajlı gruplar ve kadına karşı şiddeti önleme hukuk kliniği | |
5 | Ev içi şiddet, aile içi şiddet, kadına yönelik şiddet kavramları | |
6 | Ev içi şiddetle ilgili temel hukuki metinler, 6284 sayılı Kanun'un amacı ve kapsamı ve ilgili uluslararası sözleşmeler | |
7 | Başvuru mekanizmaları ve tedbir kararları | |
8 | Ara sınav | |
9 | Uygulama | |
10 | Uygulama | |
11 | Uygulama | |
12 | Uygulama | |
13 | Uygulama | |
14 | Uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Richard J. Wilson, Çev. Av. Nihal Berker, Gelişmekte Olan ve Yeni Demokratikleşen Ülkelerde Adaletin Sağlanmasını Geliştirmede Araç Olarak Uygulamalı Hukuk Eğitimi, Ankara Barosu Dergisi, Sayı-3, 1997, s. 21-35. Yusuf Sertaç Serter, Türk Hukuk Fakültelerinde Yeni Eğilim: Hukuk Klinikleri, Terazi Hukuk Dergisi, Sayı-62, Ekim 2011. |
Ders Kaynakları | Frank S. Bloch (Ed.), The Global Clinical Movement, Oxford, 2011. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili hukuk dalının temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | X | |||||
2 | Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | X | |||||
3 | İlgili hukuk dalına ait süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma | X | |||||
4 | İyiniyet, dürüstlük gibi konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma | X | |||||
6 | Hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde bilgi sahibi olup, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
10 | İlgili hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 6 | 2 | 12 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 66 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |