Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kriminoloji | HUK 463 | 7 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi IRMAK KORUCULU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kürşat Yemenici, Arş. Gör. Yunus Emre Bozcu, Arş. Gör. Yusuf Kaçar. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencinin kriminoloji alanındaki bilgilerinin artırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste; kriminolojide araştırma yöntemleri, suçun nedenleri, suçların failleri ve suçun önlenmesi konuları işlenmektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci kriminolojide araştırma yöntemleri hakkında bilgi edinir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Öğrenci suçun nedenleri hakkında bilgi edinir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Öğrenci suçlar ve failleri hakkında bilgi edinir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Öğrenci viktimoloji hakkında bilgi edinir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Öğrenci faillik grupları hakkında bilgi edinir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Öğrenci akademik tartışmalar hakkında bilgi edinir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Öğrenci kriminolojinin güncel sorunları hakkında bilgi edinir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | Öğrenci suçun önlenmesi hakkında bilgi edinir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | kriminolojinin konusu ve tarihi gelişimi | kitabın ilgili bölümü okunmalı |
2 | kriminolojide araştırma yöntemleri | kitabın ilgili bölümü okunmalı |
3 | suçun nedenleri | kitabın ilgili bölümü okunmalı |
4 | suçun nedenleri | kitabın ilgili bölümü okunmalı |
5 | suçun ortaya çıkışı | kitabın ilgili bölümü okunmalı |
6 | toplumsal gelişim ve suçluluk | kitabın ilgili bölümü okunmalı |
7 | suçlar ve failleri | kitabın ilgili bölümü okunmalı |
8 | suçlar ve failleri | kitabın ilgili bölümü okunmalı |
9 | ara sınav | |
10 | suçlar ve failleri | kitabın ilgili bölümü okunmalı |
11 | faillik grupları | kitabın ilgili bölümü okunmalı |
12 | viktimoloji | kitabın ilgili bölümü okunmalı |
13 | suçun tahmini ve önlenmesi | kitabın ilgili bölümü okunmalı |
14 | suçun tahmini ve önlenmesi | kitabın ilgili bölümü okunmalı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Mehmet Emin Artuk, M. Emin Alşahin, Kriminoloji, Adalet Yayınevi. Timur Demirbaş, Kriminoloji, Seçkin Yayınevi. Tülin Günşen İçli, kriminoloji, Seçkin Yayınevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili hukuk dalının temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | X | |||||
2 | Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | X | |||||
3 | İlgili hukuk dalına ait süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma | X | |||||
4 | İyiniyet, dürüstlük gibi konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | ||||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma | X | |||||
6 | Hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde bilgi sahibi olup, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
10 | İlgili hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 67 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |