Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Görsel Programlama SAU 353 0 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

*Yazılım süreci hakkında genel bilgi sahibi olmak
*Bilgisayar programlaması konusuna bir giriş yapmak, programlama ile ilgili genel kavramları ortaya koymak
*Programlama dileri hakkında bilgi sahibi olmak
*Görsel programlamanın avantajlarını bilmek
*Web programlama ile masaüstü programlama arsındaki farkları bilmek ve programlama icin kullanılan yardımcı teknolojiler hakkında genel bilgi sahibi olmak

Dersin İçeriği

*NET kavramının tanıtımı, .NET program geliştirme ortamı, .NET programlama dilleri,
*Değişkenler, operatörler, ifadeler, fonksiyonlar, karar yapıları, döngüler, hata yönetimi ve istisnalar, sınıf oluşturma ve nesneler, değerler ve referanslar, diziler, miras alma, eleman oluşturma, operatör aşırı yükleme
*Windows formlarının tanıtımı, menüler, veri geçerliliği, karmaşık kontrol nesneleri, diyalog kutuları, ortak diyalog kontrolleri
 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 NET ortamının temel bileşen ve programlama tekniklerini etkin ve verimli olarak kullanır Anlatım, Tartışma,
2 Temel C# kavramlarını (tanımlama, sorgu, döngü) uygular Tartışma, Anlatım,
3 Nesne yönelimli programlama tekniklerini C# dilinde uygular Tartışma, Anlatım,
4 Konsol ve görsel arayüzde proje oluşturarak uygulama geliştirir Tartışma, Anlatım,
5 Standart nesneler kullanarak Windows uygulamalarını tasarlar Tartışma, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 .NET Framework Mimarisi
2 Visual Studio Geliştirme Ortamı ve Görsel Programlama
3 Temel kavramları: değişkenler, veri türleri, kontrol yapıları
4 Ortak Windows form kontrolleri-1
5 Ortak Windows form kontrolleri-2
6 Ortak özellikler (properties)
7 Dizi ve karmaşık veri türleri,
8 Metod ve fonksiyonlar
9 Olay (event) metodları
10 Nesne tanımlama ve DLL kulanımı
11 Arasınav
12 Dosya ve klasör işlemleri
13 Çoklu form kullanımı ve formlar arası bilgi değişimi
14 Hata fırlatma ve yakalama (throw-catch-finally)
Kaynaklar
Ders Notu

Programlama dersi notları

Ders Kaynakları

Ken Carney , “Visual C# .NET”
John Sharp , “Microsoft Visual C# 2008 Step by Step”
Dan Clark , Beginning C# Object Oriented Programming”

Fatih ADAK, Mustafa Akpınar, "Görsel Programlama"
Celal Çeken; Programlamaya Giriş dersi ders notları
Cemil Öz, Ümit Kocabıçak Nevzat Taşbası Sinan İlyas; Nesneye Dayalı
Programlama ders notları
Nevzat Taşbaşı; Bilişim Teknolojileri ve Kodlama dersi ders notları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
4 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık,
7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. X
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. X
10 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. X
11 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
12 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 NET ortamının temel bileşen ve programlama tekniklerini etkin ve verimli olarak kullanır
2 Temel C# kavramlarını (tanımlama, sorgu, döngü) uygular
3 Nesne yönelimli programlama tekniklerini C# dilinde uygular
4 Konsol ve görsel arayüzde proje oluşturarak uygulama geliştirir
5 Standart nesneler kullanarak Windows uygulamalarını tasarlar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Proje / Tasarım 40
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Proje / Tasarım 1 20 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,8
Dersin AKTS Kredisi 5