Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Görsel Programlama | SAU 353 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | NET ortamının temel bileşen ve programlama tekniklerini etkin ve verimli olarak kullanır | Anlatım, Tartışma, | |
2 | Temel C# kavramlarını (tanımlama, sorgu, döngü) uygular | Tartışma, Anlatım, | |
3 | Nesne yönelimli programlama tekniklerini C# dilinde uygular | Tartışma, Anlatım, | |
4 | Konsol ve görsel arayüzde proje oluşturarak uygulama geliştirir | Tartışma, Anlatım, | |
5 | Standart nesneler kullanarak Windows uygulamalarını tasarlar | Tartışma, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | .NET Framework Mimarisi | |
2 | Visual Studio Geliştirme Ortamı ve Görsel Programlama | |
3 | Temel kavramları: değişkenler, veri türleri, kontrol yapıları | |
4 | Ortak Windows form kontrolleri-1 | |
5 | Ortak Windows form kontrolleri-2 | |
6 | Ortak özellikler (properties) | |
7 | Dizi ve karmaşık veri türleri, | |
8 | Metod ve fonksiyonlar | |
9 | Olay (event) metodları | |
10 | Nesne tanımlama ve DLL kulanımı | |
11 | Arasınav | |
12 | Dosya ve klasör işlemleri | |
13 | Çoklu form kullanımı ve formlar arası bilgi değişimi | |
14 | Hata fırlatma ve yakalama (throw-catch-finally) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Programlama dersi notları |
Ders Kaynakları | Ken Carney , “Visual C# .NET” Fatih ADAK, Mustafa Akpınar, "Görsel Programlama" |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | ||||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | NET ortamının temel bileşen ve programlama tekniklerini etkin ve verimli olarak kullanır | ||||||||||||
2 | Temel C# kavramlarını (tanımlama, sorgu, döngü) uygular | ||||||||||||
3 | Nesne yönelimli programlama tekniklerini C# dilinde uygular | ||||||||||||
4 | Konsol ve görsel arayüzde proje oluşturarak uygulama geliştirir | ||||||||||||
5 | Standart nesneler kullanarak Windows uygulamalarını tasarlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Proje / Tasarım | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |