Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tıpta Bilimsel Okur Yazarlık | SAU 904 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağlıkla ilgili bilgi birikimi elde etmek ve sağlık hizmetlerinden doğru bir şekilde yararlanmak birey ve toplum farkındalığını bilir. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Sağlık okuryazarlığı hakkında bilgi verir, | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Sağlık okuryazarlığını etkileyen faktörlerle arasındaki ilişkiyi ortaya koyar | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | Bireylerin sağlık okuryazarlık düzeyini ölçer ve sağlık okuryazarlığını etkileyen faktörlerle arasındaki ilişkiyi ortaya koyar. | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sağlık Okuryazarlığı Tanımlaması, | |
2 | Sağlık Okuryazarlığının Önemı̇, | |
3 | Sağlık Okur Yazarlığını Etkileyen Faktörler, | |
4 | Sağlık Bilgisi Okuryazarlığı, | |
5 | İletişimsel (İnteraktif) Sağlık Okur-Yazarlığı, | |
6 | Eleştirisel Sağlık Okur Yazarlığı, | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Sağlık Okur Yazarlığı Sınıflandırılması, | |
9 | Sağlık Okuryazarlığını Etkı̇leyen Faktörler, | |
10 | SAĞLIK OKURYAZARLIĞININ BİRİNCİ BASAMAKLA İLİŞKİSİ | |
11 | Sağlık Okuryazarlığında Bilgiye Erişim Kaynakları | |
12 | TÜRKİYE'DE SAĞLIK OKUR YAZARIĞI NASIL ? | |
13 | İnsan üzerine araştırmalar | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp?id=eStS4tFuSAzcXfxasImGtw&no=L29jU-w1Al_zEnb2OL0vhQ |
Ders Kaynakları | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp?id=eStS4tFuSAzcXfxasImGtw&no=L29jU-w1Al_zEnb2OL0vhQ https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp?id=5YkD11jLeq2R3r9SycxdPg&no=r77T9-kMBUH41rY8UzOYWQ |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
3 | Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
4 | Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
5 | Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
6 | Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
7 | İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
8 | Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
9 | Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sağlıkla ilgili bilgi birikimi elde etmek ve sağlık hizmetlerinden doğru bir şekilde yararlanmak birey ve toplum farkındalığını bilir. | |||||||||
2 | Sağlık okuryazarlığı hakkında bilgi verir, | |||||||||
3 | Sağlık okuryazarlığını etkileyen faktörlerle arasındaki ilişkiyi ortaya koyar | |||||||||
4 | Bireylerin sağlık okuryazarlık düzeyini ölçer ve sağlık okuryazarlığını etkileyen faktörlerle arasındaki ilişkiyi ortaya koyar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 12 | 2 | 24 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 30 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 1,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |