Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Örgütlerde Bilgi Yönetimi | IKY 310 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. CANAN YILMAZ |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. CANAN YILMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Günümüzde işletmelerde yaşanan problem çözümlerinde önemli bir konu olarak karşımıza çıkan Bilgi Yönetiminin anlaşılmasını sağlamak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bilgi, bilgi türleri, bilgi yönetim süreci, çeşitleri, transferi paylaşımı, modelleri ve İKY'de bilgi yönetimi bu dersin temel içeriklerini oluşturmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilginin anlamını öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Bilginin örgütsel hayattaki önemini kavramak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Örgüt için son derece önemli olan bilginin paylaşımının İKY pratikleri ile nasıl kolaylaştırılabileceğini kavramakni öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | İKY pratiklerinin bilgi paylaşımını sağlamaya çalışırken kültürü nasıl kullanabileceğini tartışmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Geleneksel Yönetimden Bilgi Yönetimine | |
2 | Bilgi ve İlgili Kavramlar | |
3 | Kavramsal Açıdan Bilgi Yönetimi | |
4 | Bilginin Epistemolojik Kökenleri | |
5 | Örgütlerde Bilgi Yönetimi | |
6 | Bilgi Yönetimi Yol Haritası | |
7 | Bilgi Transferi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bilgi Paylaşımı | |
10 | Bilgi Yönetim Modelleri | |
11 | Öğrenen Organizasyon | |
12 | İKY'nin Bilgi Yönetimindeki Rolü | |
13 | Aşırı Bilgi Artışı | |
14 | Bilgi Güvenliği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notları |
Ders Kaynakları | Knowledge Management in Organizations: A Critical Introduction (Donald Hislop), |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İKY ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri örnek durumlarda analiz eder, yorumlar, yenilikçi çözümler sunar | X | |||||
2 | İlgili diğer disiplinlerin bilgilerini İKY bakış açısıyla değerlendirir ve yorumlar | X | |||||
3 | Bilgi edinme ve kullanma süreçlerinde çok yönlü ve eleştirel değerlendirmeler yapar. | X | |||||
4 | Yaratıcı düşünceye sahiptir bu yolla alanıyla ilgili konuları tasarlar ve uygular. | X | |||||
5 | Ast ve denklerine liderlik eder. | X | |||||
6 | Takım çalışmasına yatkındır. | X | |||||
7 | Sosyal, akademik ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
8 | Çeşitlilik yönetimi konusunda duyarlı çalışma ortamlarının geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunur. | X | |||||
9 | Teknolojik yenilikleri takip eder, İK bilişim ürünlerini etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Staj yaptığı kurumların İnsan Kaynakları uygulamalarını analiz eder ve geribildirim sağlar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |