Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Paleomanyetizma | JFM 603 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜNAY BEYHAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Paleomagnetizma ve levha tektoniği arasındaki ilişki. Paleo ve arkeomanyetizma yöntemi ile levha tektoniği kuramına ışık tutulması |
Dersin İçeriği | Paleomanyetizmanın amacı nedir?, Kalıntı mıknatıslanma türleri, Kalıntı mıknatıslanma türleriyle paleomanyetizma arasındaki ilişki, Paleomanyetik yöntemin uygulanması için araziden örnek toplama yöntemi, El örneği, ölçü örneği ve pilot örnek nedir?, Örnekler üzerinde manyetik temizleme yöntemleri nelerdir?, Primer, sekonder mıknatıslanmanın ve duraylı-duraysız örneklerin birbirinden ayırt edilebilmesi, Daha önceden araziden elde edilen veriler üzerinde primer-sekonder,duraylı-duraysız ayrımı yapabilme yeteneği kazandırabilmek amacıyla uygulamalar yapılması, Paleo ile arkeomanyetizma arasındaki farkın anlatılması, Manyetik alan bileşenlerinden D,I açılarından yaralanarak levha hareketleri hakkında yorum yapabilme yeteneğinin kazandırılabilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Paleomanyetizmanın amacı ve Kalıntı mıknatıslanma türlerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
2 | Kalıntı mıknatıslanma türleriyle paleomanyetizma arasındaki ilişkiyi tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
3 | Paleomanyetik yöntemin uygulanması için araziden örnek toplama yöntemlerini ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
4 | Primer, sekonder mıknatıslanmanın ve duraylı-duraysız örneklerin birbirinden ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
5 | Paleo ile arkeomanyetizma arasındaki farkı kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
6 | Manyetik alan bileşenlerinden D,I açılarından yaralanarak levha hareketleri hakkında yorum yapabilmeyi kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
7 | Yer manyetik alanının ters dönmeleri , Paleomanyetik kutuplar ve dolanımı, kıtaların kayması teorisi ve paleomanyetizma konularını tanımlar ve kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Paleomanyetizmanın amacı nedir? Kalıntı mıknatıslanma türleri | |
2 | Kalıntı mıknatıslanma türleriyle paleomanyetizma arasındaki ilişki | |
3 | Paleomanyetik yöntemin uygulanması için araziden örnek toplama yöntemi | |
4 | Coulomb kanunu, bir kutbun manyetik potansiyeli, birim kutuptan çıkan kuvvet çizgilerinin sayısı. | |
5 | El örneği, ölçü örneği ve pilot örnek nedir? | |
6 | Örnekler üzerinde manyetik temizleme yöntemleri nelerdir? | |
7 | Primer, sekonder mıknatıslanmanın ve duraylı-duraysız örneklerin birbirinden ayırt edilebilmesi | |
8 | Daha önceden araziden elde edilen veriler üzerinde primer-sekonder,duraylı-duraysız ayrımı yapabilme yeteneği kazandırabilmek amacıyla uygulamalar yapılması | |
9 | Daha önceden araziden elde edilen veriler üzerinde primer-sekonder,duraylı-duraysız ayrımı yapabilme yeteneği kazandırabilmek amacıyla uygulamalar yapılması | |
10 | Daha önceden araziden elde edilen veriler üzerinde primer-sekonder,duraylı-duraysız ayrımı yapabilme yeteneği kazandırabilmek amacıyla uygulamalar yapılması | |
11 | Paleo ile arkeomanyetizma arasındaki farkın anlatılması | |
12 | Manyetik alan bileşenlerinden D,I açılarından yaralanarak levha hareketleri hakkında yorum yapabilme yeteneğinin kazandırılabilmesi | |
13 | Manyetik alan bileşenlerinden D,I açılarından yaralanarak levha hareketleri hakkında yorum yapabilme yeteneğinin kazandırılabilmesi | |
14 | Yer manyetik alanının ters dönmeleri , Paleomanyetik kutuplar ve dolanımı, kıtaların kayması teorisi ve paleomanyetizma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | NAGATA, T., (1961) Rock Magnetizm, Maruzen, Tokyo ORBAY, N., (1979) The Paleomagnetic Study of the North Anatolian Fault Zone, Ist. Un. Fen Fak. Mec. C. 44, 23- 39 SANVER, M., (1968) Phy. Earth. Planet Interi. I.,403-421 SANVER, M., (1984)Paleomanyetizma, İTÜ., Maden Fakültesi Yayınları VAN DER VOO, R., CHANNELL, J. E.T. (1980) Paleomagnetism in Orogenic Belts. Rev. Geophys Space Phys., 18, 455-482 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Mühendislik uygulamalarında gerekli olan jeofizik yöntemleri seçer, kuramsal ve arazi çalışmalarında liderlik eder. | ||||||
8 | Yerbilimlerinde üç boyutlu modelleme yapabilecek düzeyde bilişim teknolojisi bilgi ve becerisine sahip olur ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 8 | 5 | 40 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |