Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Video Uygulamaları | SAU 702 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Görsel algıyı geliştirmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Aydınlatma hakkında bilgi sahibi olmak ve ışık kullanmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Mekan tasarlamak | ||
4 | Sinopsis, tretman, storyboard, çekim planları ve senaryo konusunda bilgi sahibi olmak | Anlatım, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | kamera kullanmak | Tartışma, | |
6 | kurgu yapmak | ||
7 | video tasarlamak |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, görsel algı ve fotografik düşünme | |
2 | Işık, ses,renk ve kamera | |
3 | Çekim ölçekleri ve kompozisyon | |
4 | Kurgu kuram ve uygulamaları | |
5 | Sinopsis ve tretman hazırlama | |
6 | Senaryo ve çekim planları | |
7 | Örnek videoları değerlendirme | |
8 | Türk Sinema Tarihi | |
9 | Dünya Sinema Tarihi | |
10 | Sinemada akımlar | |
11 | Sunumlar | |
12 | Sunumlar | |
13 | Sunumlar | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Colin Hart, TV´de program yapımı Cinema Workshop - Anton Wilson´s Cinematography - J.Kris.Malkiewicz Film Art - David Bordwell, Kristin Thompson (6th edition - 2001) How to break into the film business - Jeff Alves Sinemanın 5 Temel Ögesi Joseph V. Mascelli(2002) |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | ||||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | ||||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. | ||||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. | ||||||
7 | Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. | ||||||
8 | Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Görsel algıyı geliştirmek. | |||||||
2 | Aydınlatma hakkında bilgi sahibi olmak ve ışık kullanmak | |||||||
3 | Mekan tasarlamak | |||||||
4 | Sinopsis, tretman, storyboard, çekim planları ve senaryo konusunda bilgi sahibi olmak | |||||||
5 | kamera kullanmak | |||||||
6 | kurgu yapmak | |||||||
7 | video tasarlamak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 95 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |