Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Girişimcilik ve Proje Yönetimi (İşletme Fakültesi) | SAU 1209 | 0 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÖKHAN GÜRLER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. GÖKHAN GÜRLER, Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARAKİRAZ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Seren ÖZSOY |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin temel amacı, profesyonel bir meslek olarak yönetici olmanın yanında hayatı sürdürmenin daha iyi bir yolu olarak girişimci olma gibi bir alternatifin varlığı konusunda dersi alan öğrencilerde üst düzey bir farkındalık oluşturmaktır. Ders içeriğinin temel amacı öğrencileri zihinsel-duygusal olarak girişimciliğe hazırlamak ve girişimciliğe teşvik etmektir. Girişimcilik faaliyetlerini, yönetsel paradigmanın yanında pratiklerle değerlendirmek ve bu sayede girişimcilik faaliyetleri hakkında analiz ve sentez yapabilir öğrenciler yetiştirmektir. Girişimcilik dersi, girişim, girişimci, inovasyon ve girişimcinin sosyal sorumluluğu, iş ahlakı kavramlarıyla ilgili konuların öğrenilmesi ve teorik çerçeveyle sektördeki uygulamalar arasında bir köprü kurarak yeniklikçi fikirlerin uygulanmasını sağlar.
|
Dersin İçeriği | Bu derste, öğrencilere girişimcilik kavramı ve arkasındaki ilkeler ve başarılı olmak için gereken zihniyet ve beceriler açısından girişimci olmanın anlamı tartışılacaktır. Bu derste girişimcilik ile ilgili temel kavramlar ve girişimcilik süreçleri doğrusal ve basit bir mantıkla açıklanacaktır. Girişimciliğin oluşum süreçleri teorik ve pratik bir bakış açısıyla sunulacaktır. Girişimcilikle ilgili temel kavramlar, girişimcinin bu kavramlarla ilgili sahip olması gereken zihinsel arka plan üzerinden değerlendirilecektir. Girişimcilik konusu çeşitli boyutlarıyla Türkiye’de ve Dünya’daki cari durum üzerinden karşılaştırılmalı olarak ele alınacaktır. Girişimciliğin sorunları ve sorunların çözüm yöntemleri üzerinde durulacaktır. Potansiyel iş fırsatlarını belirlemeye ve değerlendirmeye yönelik bir altyapı inşa edilmeye çalışılacaktır. İş fikrini finanse etmek için ihtiyaç duyulan finansmanı sağlamanın yolları üzerinde durulacaktır. İş fikrini bir iş modeline ve iş planına nasıl çevrilebileceği anlatılacaktır. Örnek olaylarla girişimcilikte başarı ve başarısızlık üzerine Türkiye eksenli analizler yapılacaktır. Bunların dışında girişimcilik faaliyetlerinin hukuki yönleri ders kapsamında ele alınacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Girişimciliğin doğası hakkında spesifik bilgi sahibi olmak | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
2 | Girişimciliğin avantaj ve dezavantajlarını kavrama | Rol Oynama, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Girişimci kişilik özelliklerinin keşfedilmesi | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
4 | Yeni bir iş fikrinin proje olarak sunabilme kabiliyetinin kazanılması | Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Girişimcilikle ilgili temel kavramlar | |
2 | Neden Girişimci Olmalıyız? | |
3 | Girişimcilik Süreci ve Girişimcilik Modelleri | |
4 | Girişimsel karar verme süreci | |
5 | Bir İş Fikri Bulma: Yaratıcı Düşünce- İnovasyon | |
6 | Yaratıcı Düşünce ve yaratıcı düşünceyi geliştirme Teknikleri İnovasyon Türleri | |
7 | Örnek Olay İncelemeleri, Sektör Deneyimlerinin Paylaşılması, Öğrenci Sunumları | |
8 | Bir İş Planı Hazırlama, Proje hazırlama | |
9 | Bir İş Planı Hazırlama, Proje hazırlama | |
10 | İş Kurmak için gerekli finansman nasıl sağlanır? | |
11 | İş Kurmak için gerekli finansman nasıl sağlanır? | |
12 | İş Kurmak için gerekli finansman nasıl sağlanır? | |
13 | Örnek Olay İncelemeleri, Sektör Deneyimlerinin Paylaşılması, Öğrenci Sunumları | |
14 | Örnek Olay İncelemeleri, Sektör Deneyimlerinin Paylaşılması, Öğrenci Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB |
Sıra | İŞLETME FAKÜLTESİ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
1 | Sağlık yönetimi alanına özgü yetkinlikler kazandırmak | ||||||
1 | Alan bilgisini sağlama | X | |||||
1 | Yeni ve Güncel teknolojileri takip edebilir ve bunları değerlendirebilir | X | |||||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
1 | Alan bilgisini sağlama | X | |||||
1 | Sağlık yönetimi alanına özgü yetkinlikler kazandırmak | X | |||||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
2 | Sağlık sektöründe inovasyon ve girişimcilik özellikleri kazanmak | X | |||||
2 | Analitik düşünme becerisini geliştirme | X | |||||
2 | Analitik düşünme becerisini geliştirme | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
2 | Kurumsal Bilişim Sistemlerini işleyişini anlayabilir ve bu sistemleri temel seviyede kullanabilir | X | |||||
2 | Sağlık sektöründe inovasyon ve girişimcilik özellikleri kazanmak | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerinin geliştirilmesi | X | |||||
3 | Etkili, sözlü ve yazılı iletişim ve profesyonel sunum yapmak | X | |||||
3 | Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerinin geliştirilmesi | X | |||||
3 | Etkili, sözlü ve yazılı iletişim ve profesyonel sunum yapmak | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci olmak | X | |||||
4 | Güncel sağlık yönetim bilgilerine erişmek/ulaşmak ve ekip arkadaşlarına aktarma becerisi kazanma | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci olmak | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
4 | Modellenmiş işletme problemlerini bilişim teknolojileri yardımıyla çözer ve çözümleri yorumlar | X | |||||
4 | Güncel sağlık yönetim bilgilerine erişmek/ulaşmak ve ekip arkadaşlarına aktarma becerisi kazanma | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Firma düzeyinde problem tespiti ve çözümü | X | |||||
5 | Örgütsel verileri analiz etmek | X | |||||
5 | Bilişim odaklı projelere takımın bir bireyi olarak katkı sağlar | X | |||||
5 | Firma düzeyinde problem tespiti ve çözümü | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
5 | Örgütsel verileri analiz etmek | X | |||||
6 | Liderlik vasıflarını güncel sorunların çözümünde kullanmak | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
6 | Ekonomi genelinde problem tespiti ve çözümü | X | |||||
6 | Ekonomi genelinde problem tespiti ve çözümü | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
6 | Proje yönetiminde takım çalışmasını destekleyen bilgi teknolojileri araçlarını etkin bir biçimde kullanır | X | |||||
6 | Liderlik vasıflarını güncel sorunların çözümünde kullanmak | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
7 | Sağlık ekosisteminin gerektirdiği sorumluluk bilincine sahip olmak | X | |||||
7 | Temel işletme fonksiyonlarına ve bilişim teknolojilerine hâkim olur ve bunlar arasındaki bağlantıyı kurar | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
7 | Sözlü, yazılı iletişim becerisi | X | |||||
7 | Sözlü, yazılı iletişim becerisi | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
7 | Sağlık ekosisteminin gerektirdiği sorumluluk bilincine sahip olmak | X | |||||
8 | Sağlık hizmeti sunumunda yasal ve etik davranışlarda bulunmak | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Takım kurma ve geliştirme | X | |||||
8 | Takım kurma ve geliştirme | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Kurumsal bilişim sistemlerinin tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanması süreçlerine katkı verir. | X | |||||
8 | Sağlık hizmeti sunumunda yasal ve etik davranışlarda bulunmak | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
9 | Sağlık hizmetleri sunumunu etkileyen küresel bağlamı değerlendirmek | X | |||||
9 | Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilir ve bu dokümanları sunar | X | |||||
9 | Etik farkındalık | X | |||||
9 | Etik farkındalık | X | |||||
9 | Sağlık hizmetleri sunumunu etkileyen küresel bağlamı değerlendirmek | X | |||||
10 | Küresel sağlık hizmetlerindeki gelişimi kavramak/anlamak/yorumlamak | X | |||||
10 | Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk | X | |||||
10 | Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlar ve bu sunumları sunar. | X | |||||
10 | Küresel sağlık hizmetlerindeki gelişimi kavramak/anlamak/yorumlamak | X | |||||
10 | Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk | X |
Sıra | ULUSLARARASI TİCARET VE FİNANSMAN BÖLÜMÜ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alan bilgisini sağlama | ||||||
2 | Analitik düşünme becerisini geliştirme | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerinin geliştirilmesi | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci olmak | X | |||||
5 | Firma düzeyinde problem tespiti ve çözümü | ||||||
6 | Ekonomi genelinde problem tespiti ve çözümü | ||||||
7 | Sözlü, yazılı iletişim becerisi | X | |||||
8 | Takım kurma ve geliştirme | X | |||||
9 | Etik farkındalık | X | |||||
10 | Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk | X |
Sıra | SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık yönetimi alanına özgü yetkinlikler kazandırmak | ||||||
2 | Sağlık sektöründe inovasyon ve girişimcilik özellikleri kazanmak | X | |||||
3 | Etkili, sözlü ve yazılı iletişim ve profesyonel sunum yapmak | X | |||||
4 | Güncel sağlık yönetim bilgilerine erişmek/ulaşmak ve ekip arkadaşlarına aktarma becerisi kazanma | ||||||
5 | Örgütsel verileri analiz etmek | ||||||
6 | Liderlik vasıflarını güncel sorunların çözümünde kullanmak | X | |||||
7 | Sağlık ekosisteminin gerektirdiği sorumluluk bilincine sahip olmak | ||||||
8 | Sağlık hizmeti sunumunda yasal ve etik davranışlarda bulunmak | ||||||
9 | Sağlık hizmetleri sunumunu etkileyen küresel bağlamı değerlendirmek | ||||||
10 | Küresel sağlık hizmetlerindeki gelişimi kavramak/anlamak/yorumlamak |
Sıra | İŞLETME (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | ||||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | ||||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | ||||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | ||||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | ||||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | ||||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | ||||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Girişimciliğin doğası hakkında spesifik bilgi sahibi olmak | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Girişimciliğin avantaj ve dezavantajlarını kavrama | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerinin keşfedilmesi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Yeni bir iş fikrinin proje olarak sunabilme kabiliyetinin kazanılması |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Proje / Tasarım | 75 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Proje / Tasarım | 1 | 8 | 8 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |