| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kritik Analitik Düşünce Becerileri | SAU 557 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Eleştirel Düşünme Becerileri Kazanmak | Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Karar Alma ve Düşünme | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
| 3 | Argüman Oluşturma | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
| 4 | Mantık Kavramları | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
| 5 | Kritik Analitik Düşünme Önündeki Engeller | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
| 6 | Aldatıcı Muhakeme ve Safsata | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
| 7 | Medya ve Propaganda | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Düşünce Kavramı, KAD Kavramı ve önemi, Birey Olarak Farkındalık ve Kritik Analitik Düşünme Bakış Açısından Vazifelerimiz, Dil ve Düşünme . Kritik ve Analitik Düşünmenin Önündeki Engeller, Muhakeme, Delillerle Sorgulama | Ders Notları |
| 2 | Hedef Belirleme | Ders Notları |
| 3 | Algılama Yönetimi, Farkındalık Kültürü Oluşturmada Algıda Seçicilik | Ders Notları |
| 4 | Safsata Kılavuzu | Ders Notları |
| 5 | Safsata Kılavuzu | Ders Notları |
| 6 | Propaganda ve İkna teknikleri | Ders Notları |
| 7 | Propaganda ve İkna teknikleri | Ders Notları |
| 8 | Kitleler Psikolojisi | Ders Notları |
| 9 | Sor, Sorgula, Muhakeme Et | Ders Notları |
| 10 | Evhamlı ve kaygılı olmayı bırak | Ders Notları |
| 11 | Çelişkileri fark et | Ders Notları |
| 12 | Arzularına gem vur Makul ol | Ders Notları |
| 13 | Kritik Okuma, Örnek Makale Analizi | Ders Notları |
| 14 | Kritik Okuma, Örnek Makale Analizi | Ders Notları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları |
Eleştirel Düşünme Kılavuzu,Tracy Bowell, Gary Kemp,TÜBİTAK Yayınları |
| Sıra | SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sağlık yönetimi alanına özgü yetkinlikler kazandırmak | ||||||
| 2 | Sağlık sektöründe inovasyon ve girişimcilik özellikleri kazanmak | ||||||
| 3 | Etkili, sözlü ve yazılı iletişim ve profesyonel sunum yapmak | ||||||
| 4 | Güncel sağlık yönetim bilgilerine erişmek/ulaşmak ve ekip arkadaşlarına aktarma becerisi kazanma | ||||||
| 5 | Örgütsel verileri analiz etmek | ||||||
| 6 | Liderlik vasıflarını güncel sorunların çözümünde kullanmak | ||||||
| 7 | Sağlık ekosisteminin gerektirdiği sorumluluk bilincine sahip olmak | ||||||
| 8 | Sağlık hizmeti sunumunda yasal ve etik davranışlarda bulunmak | ||||||
| 9 | Sağlık hizmetleri sunumunu etkileyen küresel bağlamı değerlendirmek | ||||||
| 10 | Küresel sağlık hizmetlerindeki gelişimi kavramak/anlamak/yorumlamak | ||||||
| Sıra | İŞLETME BÖLÜMÜ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
| 2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
| 3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
| 4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
| 5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
| 6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
| 7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
| 8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Eleştirel Düşünme Becerileri Kazanmak | ||||||||||||||||||
| 2 | Karar Alma ve Düşünme | ||||||||||||||||||
| 3 | Argüman Oluşturma | ||||||||||||||||||
| 4 | Mantık Kavramları | ||||||||||||||||||
| 5 | Kritik Analitik Düşünme Önündeki Engeller | ||||||||||||||||||
| 6 | Aldatıcı Muhakeme ve Safsata | ||||||||||||||||||
| 7 | Medya ve Propaganda |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 130 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||