Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türkiye Biyoçeşitliliği BIY 502 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ALİ UZUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Bölüm Araştırma Görevlileri

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türkiye´nin biyostratejik önemini kavrama ve bu bağlamda koruma ve kontrol etme becerisi geliştirme.

Dersin İçeriği

Genetik kaynaklar, bitki ve hayvan grupları, omurgasız hayvanlar, tatlısu faunası, kurbağalar, sürüngenler, kuşlar ve memelilerdeki mevcut durum; yapılan araştırmalar, karşılaşılan güçlükler ve teklifler.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Biyoçeşitliliğin tanımını yapabilmek Anlatım,
2 Gen, tür, ekosistem ve ekolojik işlevlerdeki çeşitliliği kavramak Anlatım,
3 Türkiye´nin faunistik çeşitliliğini öğrenmek Anlatım,
4 Türkiye´nin floristik çeşitliliğini öğrenmek Anlatım,
5 Türkiye biyoçeşitliliği öğrenmek Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Gen Çeşitliliği
2 Tür Çeşitliliği
3 Ekosistem ve Ekolojik İşlevlerdeki Çeşitlilik
4 Biyoçeşitliliğin Ekosistem İşlevleri Üzerindeki Yaraları ve Önemi
5 Biyoçeşitliliğin Ekonomik Yararları ve Önemi
6 Türkiye Biyoçeşitliliğinin Oluşum Süreci ve Sebepleri
7 Omurgasız Hayvanlar
8 Türkiye Herpetofaunası
9 Ara Sınav
10 Türkiye Ornitofaunası
11 Türkiye Memelileri
12 Tohumsuz Bitkiler
13 Tohumlu Bitkiler
14 Korumaya Dönük Çalışmalar
Kaynaklar
Ders Notu

Anonim. Türkiyenin Biyolojik Zenginlikleri, Türkiye Çevre Vakfı Yayını, 2005.

Ders Kaynakları

Anonim. Biyoçeşitlilik ve Çevre Koruma Rehberi, Türkiye Tabiatını Koruma Derneği Yayını, 2001.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Biyoloji alandaki uygun teknikleri laboratuvar ve/veya arazi çalışmalarında uygular.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 Biyoçeşitliliğin tanımını yapabilmek
2 Gen, tür, ekosistem ve ekolojik işlevlerdeki çeşitliliği kavramak
3 Türkiye´nin faunistik çeşitliliğini öğrenmek
4 Türkiye´nin floristik çeşitliliğini öğrenmek
5 Türkiye biyoçeşitliliği öğrenmek
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6