Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tasavvuf Geleneğınde Eğıtım FDE 510 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Yrd. Doç. Dr. Büşra Çakmaktaş

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Tasavvuf-eğitim ilişkisi bu dersin temel amacını oluşturmaktadır.

Dersin İçeriği

Tasavvuf-eğitim ilişkisi, tasavvufi eğitimde kullanılan metotlar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tasavvuf ve eğitim ilişkisini anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Tasavvuf eğitim ilişkisini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Tasavvuf eğitim ilişkisini örnekler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Tasavvuf eğitim ilişkisini tartışır Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
5 Tasavvuf eğitimin unsurlarını derler Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Tasavvuf ve eğitim etkileşimi hakkında hüküm verir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tasavvufun Tarihi Gelişimi
2 Tasavvuf Eğitim İlişkisi
3 Tasavvufi Eğitimin Özellikleri
4 Tasavvufi Eğitimin Unsurları
5 Tasavvufi Eğitimde Kullanılan metodlar
6 Tasavvufi Eğitimin Prensipleri
7 Tasavvufi Eğitimin Psikolojik Temelleri
8 Tasavvufta ilim bilgi meselesi
9 Tasavvufi Eğitimde Ölçme değerlendirme
10 Mevlana ve Tasavvufi eğitim
11 Mevlana ve Tasavvufi eğitim
12 Diğer sufilerde tasavvufi eğitim
13 Dergahlarda Sözlü, yazılı eğitim
14 Genel değerlendirmeler
Kaynaklar
Ders Notu

[1] GÖZÜTOK, Şakir (1996), Tasavvufta Şahsiyet Eğitimi, SEHA Neşriyat, İstanbul

Ders Kaynakları

[2] ERAYDIN, Selçuk, (1994), Tasavvuf ve Tarikatlar, İFAV Yayınları, İstanbul

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir.
2 Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir.
3 Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir.
4 Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. X
5 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir.
6 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir.
7 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir.
8 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. X
9 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Tasavvuf ve eğitim ilişkisini anlatır.
2 Tasavvuf eğitim ilişkisini açıklar
3 Tasavvuf eğitim ilişkisini örnekler.
4 Tasavvuf eğitim ilişkisini tartışır
5 Tasavvuf eğitimin unsurlarını derler
6 Tasavvuf ve eğitim etkileşimi hakkında hüküm verir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Kısa Sınav 1 20 20
Ödev 1 10 10
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 143
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,72
Dersin AKTS Kredisi 6