Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Akarsularda Katı Madde Taşınımı INM 671 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. EMRAH DOĞAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Akarsularda Meydana Gelen Katı Madde Hareketini Kavramak, Taşınan Katı Maddelerin Özelliklerini Kavramak, Katı Madde Hareketi Denklemlerini Kavramak

Dersin İçeriği

Temel Bilgiler, Katı Madde Taneciklerinin Özellikleri, Katı Madde Miktarı Hesabı Denklemleri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Katı madde hareketinin önemini kavramak Anlatım, Grupla Çalışma,
2 Katı madde hareketi tiplerini öğrenmek Anlatım, Grupla Çalışma,
3 Katı madde miktarı ölçüm yöntemlerini öğrenmek Anlatım, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş, Temel Bilgiler
2 Basit Regresyon Analiz Yöntemi I
3 Basit Regresyon Analiz Yöntemi II
4 Hiperbolik Fonksiyon Yöntemi
5 Parabolik Fonksiyon Yöntemi I
6 Parabolik Fonksiyon Yöntemi II
7 Üstel Fonksiyon Yöntemi
8 Geometrik Fonksiyon Yöntemi
9 ARA SINAV
10 Multiple Linner Fonksiyon Yöntemi I
11 Multiple Linner Fonksiyon Yöntemi I
12 Multiple Linner Fonksiyon Yöntemi II
13 Multiple Linner Fonksiyon Yöntemi II
14 Öğrenci Sunumları
Kaynaklar
Ders Notu

[1] Prof. Lütfi SALTABAŞ, Akarsularda katı madde taşınımı Ders Notları

Ders Kaynakları

[2] BAYAZIT, M., "Hareketli tabanların hidroliği", 1971.

[3] ASCE, "Sedimentation Engineering", 2006.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 Katı madde hareketinin önemini kavramak
2 Katı madde hareketi tiplerini öğrenmek
3 Katı madde miktarı ölçüm yöntemlerini öğrenmek
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Final 1 25 25
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 15 15
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6