Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İşaret İşlemede İleri Konular ELE 514 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AŞKIN DEMİRKOL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İşaret işlemede ileri konular hakkında teorik bilgileri vermek ve yazılım uygulamalarıyla lisansüstü tez çalışmalarında yardımcı olmak.
Dersin İçeriği Temel bilgiler, işaret işleme, Fourier transformasyonları, işaret işlemede ileri konular, zaman-frekans analizleri, Kısa-dönemli Fourier transformasyonu, Gabor teorisi, Dalgacık teorsi, işaret işleme tekniklerinin modellenmesi ve simulasyonları.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İşaret işlemede temel yaklaşımlar hakkında detaylı bilgi sahibi olmak.
2 Zaman frekans işaret işleme teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İşaret işlemede temel yaklaşımlar
2 Fourier transformasyonları
3 İleri işaret işleme teknikleri ve zaman-frekans analizleri
4 Kısa dönemli Fourier transformasyonu
5 Gabor teorisi
6 Dalgacık teorisi ve analizi
7 Hilbert transformasyonu
8 Ampirik mod dekompozisyonu
9 İstatistiksel işaret işleme
10 Filtreleme teknikleri
11 Kalman filtreleri
12 İşaret işlemede modelleme ve simülasyon
13 Seminer I
14 Seminer II
Kaynaklar
Ders Notu Aşkın Demirkol, İşaret işlemede ileri konular ders notları
Ders Kaynakları [1] Lim, J.S., “Advanced Topics in Signal Processing”, Prentice-Hall, 1988.
[2] Proakis, J.G., Rader, Ling, C.F., ve Nikias, C.L., " Advanced Topics in Digital Signal Processing”, 1992.
[3] Gröchenig, K., “Foundations of Time-Frequency Analysis “, 2000.
[4] Auger, F., “Time-frequency analysis”, 2008.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
1 İşaret işlemede temel yaklaşımlar hakkında detaylı bilgi sahibi olmak.
2 Zaman frekans işaret işleme teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 25
1. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6