Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İmalat Sistemlerinde Benzetim Uygulama Örnekleri | ENM 462 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | BENZETİM (ENM 315) |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. AYŞEGÜL AYDIN |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. AYŞEGÜL AYDIN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | BİLGİSAYARLI SİMÜLASYON BECERİSİNİ GELİŞTİRMEK VE ÖRNEK ÇALIŞMALARI İNCELEYEREK DENEY PRATİĞİNİ ARTTIRMAKTIR. |
Dersin İçeriği | ÖRNEK BENZETİM MODELLERİ, ÖRNEK LİSANS BİTİRME PROJELERİ, ÖRNEK FABRİKA UYGULAMALARI |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | BİLGİSAYAR ORTAMINDA MODEL KURMAYI VE SİMULE ETMEYİ ÖĞRETİR | ||
2 | SİMULASYON SONUÇLARINI OKUMA BECERİSİNİ GELİŞTİRİR | ||
3 | ÖĞRENCİLERE GELECEKTE ENDÜSTRİ MÜHENDİSİ OLARAK İYİLEŞTİRMELERİ OLASI FABRİKA UYGULAMALARI İÇİN DENEYİM KAZANDIRIR |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Başlangıç modeli - Operasyon modeli | |
2 | Rota modeli - Konveyör modeli | |
3 | İşçi modeli - Olasılık modeli | |
4 | Duruşlar (Önleyici bakım) modeli - Makrolar modeli | |
5 | Vardiya modeli - Senaryo modeli | |
6 | Atölye modelleri 1-6 (Kütüphane modelleri ile öğrenme) | |
7 | Pekiştirici model | |
8 | Veri dağılımını belirleme - Simülasyon ile optimizasyon | |
9 | Örnek Lisans Bitirme Projeleri1- Ak Makara San. Tic. Ltd. Şti’nin Pellet Üretim Planlama Problemlerinin Benzetim Tekniği ile İyileştirilmesi | |
10 | Örnek Lisans Bitirme Projeleri2- Etkin Depo Yönetimi: Tam Sayılı Doğrusal Programlama ve Simülasyon Teknikleri ile Raf Alanı Optimizasyonu | |
11 | Örnek Lisans Bitirme Projeleri3- Yalın Üretim Teknikleriyle Yamazumi (İş Yükü Dengeleme) Simülasyonu | |
12 | Örnek Fabrika Uygulamaları-1 | |
13 | Örnek Fabrika Uygulamaları-2 | |
14 | Örnek Fabrika Uygulamaları-3 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1-Harrel, C., Ghosh, K. B., Bowden, R. (2000). Simulation Using Promodel. Amerika: McGraw-Hill Education. 2-Ghosh, B., Bowden, R., Gladwin, B., Harrel, C. (2022). Simulation Using Promodel (Fourth Edition). Amerika: Cognella Academic Publishing.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | ||||||
2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Endüstri Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Endüstri Mühendisliği alanındaki karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Endüstri Mühendisliği alanındaki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | BİLGİSAYAR ORTAMINDA MODEL KURMAYI VE SİMULE ETMEYİ ÖĞRETİR | 5 | ||||||||||
2 | SİMULASYON SONUÇLARINI OKUMA BECERİSİNİ GELİŞTİRİR | 5 | ||||||||||
3 | ÖĞRENCİLERE GELECEKTE ENDÜSTRİ MÜHENDİSİ OLARAK İYİLEŞTİRMELERİ OLASI FABRİKA UYGULAMALARI İÇİN DENEYİM KAZANDIRIR | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Sözlü Sınav | 60 |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |