| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Evsel ve Endüstriyel Atık Yönetimi (Sektör) | CVM 462 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ALİYE SUNA ERSES YAY |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sakarya üniversitesi öğrencilerini iş dünyasının temsilcileri ile buluşturup onları sektörel problemlerden, uygulanan projelerden haberdar etmek ve üniversite sanayi işbirliğini arttırmak. |
| Dersin İçeriği | Evsel ve endüstriyel atık yönetimleri ve bertarafları, yönetmelikler, saha gezileri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Evsel ve Endüstriyel atığı tanımlar, bertaraf yöntemlerini öğrenir | Rol Oynama, | |
| 2 | Özel atık türlerini ilgili sektörlerden öğrenir | ||
| 3 | Teknik geziler ile sahada uygulamasını görür |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Evsel ve Endüstriyel Atık Yönetimine Giriş (Atık Türleri ve Bertaraf Yöntemleri) | |
| 2 | Atık Yönetimine İlişkin Yönetmelikler: Atık Yönetimi ve Sıfır Atık Yönetmelikleri | |
| 3 | Oluşan Endüstriyel Atıkların Saha Denetimleri | |
| 4 | Tehlikeli Atıkların Taşınması ve Geri Kazanımı | |
| 5 | Tehlikeli Atıkların Geri Kazanım Tesisine Teknik Gezi | |
| 6 | Atık Yakma Tesisleri ve Sanayilerde Baca Gazı İzleme | |
| 7 | Vize Haftası | |
| 8 | Tehlikesiz Atıkların Taşınması ve Geri Kazanımı (ambalaj, kauçuk, metal atıkları vs) | |
| 9 | Tehlikesiz Atıkların Geri Kazanım Tesisine Teknik Gezi | |
| 10 | Özel Atıkların Yönetimi (Elektronik, Pil, İnsaat ve Yıkıntı atıkları vs) | |
| 11 | Hastane Atıklarının Yönetimi | |
| 12 | Arıtma Tesisi Çamurlarının Yönetimi | |
| 13 | Evsel Atıkların Taşınması, Bertarafı ve Enerji Geri Kazanımı | |
| 14 | Sakarya Düzenli Depolama Sahasına Teknik Gezi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
| 7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Evsel ve Endüstriyel atığı tanımlar, bertaraf yöntemlerini öğrenir | |||||||||||
| 2 | Özel atık türlerini ilgili sektörlerden öğrenir | |||||||||||
| 3 | Teknik geziler ile sahada uygulamasını görür |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 36 | 36 |
| Toplam İş Yükü | 118 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||