| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Atıksuların Arıtılması | CVM 310 | 6 | 2 + 1 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MERAL YURTSEVER |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. MERAL YURTSEVER, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Atıksuların karakteristik özellikleri ve miktarları hakkında bilgisi vardır | ||
| 2 | Atıksular ile ilgili bilgileri, Çevre Mühendisliği kapsamındaki atıksu konularında uygulama becerisine sahiptir | ||
| 3 | Atıksuların arıtılması ile ilgili mühendislik yapılarının tasarlayabilir, bunların projelendirilmesi için gerekli temel bilgi, ufuk ve beceriye sahiptir | ||
| 4 | Atıksu Arıtma Tesisleri tasarım ve projelendirme uygulamasını bilir |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Atıksu oluşumu, kaynakları, karakteristiği, atıksu debi hesapları ilgili deşarj standartları | |
| 2 | Atıksu arıtımında temel işlemler | |
| 3 | Izgaralar, debi ölçümü, debi dengeleme | |
| 4 | Kum tutucular ve yağ tutucular | |
| 5 | Ön çökeltim havuzları | |
| 6 | Biyolojik atıksu arıtım kinetiği | |
| 7 | Aktif çamur metodunun teorisi ve uygulaması | |
| 8 | Havalandırma | |
| 9 | Aktif çamur modifikasyonları ve nütrient giderimi, Son Çökelltim | |
| 10 | Alternatif arıtma teknikleri, Modifiye ve hibrit sistemler | |
| 11 | Damlatmalı filtreler ve Döner Biyodiskler | |
| 12 | Doğal Biyolojik Artıma, paket arıtma | |
| 13 | Arıtma tesisi hidroliği | |
| 14 | Çamur arıtma (yoğunlaştırma, susuzlaştırma, çamur stabilizasyonu) |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
| 7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Atıksuların karakteristik özellikleri ve miktarları hakkında bilgisi vardır | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
| 2 | Atıksular ile ilgili bilgileri, Çevre Mühendisliği kapsamındaki atıksu konularında uygulama becerisine sahiptir | |||||||||||
| 3 | Atıksuların arıtılması ile ilgili mühendislik yapılarının tasarlayabilir, bunların projelendirilmesi için gerekli temel bilgi, ufuk ve beceriye sahiptir | |||||||||||
| 4 | Atıksu Arıtma Tesisleri tasarım ve projelendirme uygulamasını bilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|