Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Pazarlama İlkeleri | ISL 110 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | YOK |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. REMZİ ALTUNIŞIK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. REMZİ ALTUNIŞIK, Prof.Dr. NİLGÜN SARIKAYA, |
Dersin Yardımcıları | Arşt. Gör. Volkan GÖKTAŞ Arşt. Gör. Hazel KARACA |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Pazarlamanın temel ilkelerinin öğrencilere tanıtılması ve pazarlamanın günlük yaşamdaki rolüne ilişkin farkındalık yaratma |
Dersin İçeriği | Pazarlamanın tanımı ve pazarlama ile yakından ilgili olan satış, reklam, dağıtım vb. kavramlar arasındaki farkın ortaya konması, pazar çevresi, tüketici davranışları, pazarlama araştırması, pazarı tanıma ve anlama (pazar bölümleme), hedef pazar seçimi, pazarlama karması ve başlıca pazarlama uygulamalarına ve pazarlamanın kapsamına ilişkin konuların tartışılması |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Pazarlama kavramının tanımı yapabilme ve ilgili diğer kavramlardan farkını ifade edebilme | Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Pazar çevresi kavramını anlama ve uygulamada pazar çevresi unsurlarını gösterebilme | Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama, | |
3 | Tüketici kavranımı tanımlama ve tüketici davranışları hakkında bilgi sahibi olma | Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Pazarı tanımlama (pazar bölümleme) ve hedef pazar seçimi | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Pazarlama karması kavramını tanımlama ve çeşitli bağlamlar için karma oluşturabilme | Beyin Fırtınası, Anlatım, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pazarlamaya giriş ve ders işlenişine yönelik bilgilendirme | |
2 | Pazar ve pazarlama çevresi | |
3 | Tüketici davranışları | |
4 | Pazarlama bilgi sistemi | |
5 | Pazarı tanıma ve pazar bölümleme | |
6 | Hedef pazar seçimi ve konumlandırma | |
7 | Ürün ve ürün kararları | |
8 | Fiyatlandırma kararları | |
9 | Ara sınav | |
10 | Tutundurma ve pazarlama iletişimi | |
11 | Dağıtım kanalı ve lojistik | |
12 | Hizmet pazarlaması | |
13 | Uluslararası pazarlama | |
14 | Pazarlamanın geleceği ve güncel pazarlama uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders bağlamında izlenecek temel ders kitabı - Pazarlamaya Giriş - Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK, Prof Dr. Şuayıp ÖZDEMİR ve Prof Dr Ömer TORLAK, Sakarya Yayıncılık Bunun yanında ders bağlamında Business Week Türkiye, dergisi, Harvard Business Review dergisi, Dünya gazetesi, Capital Dergisi gibi kaynaklardan da çeşitli makale ve örnek uygulamalara yer verilecektir. Sorumlu olunan materyallere ilişkin bilgler SABİS te verilecektir. |
Ders Kaynakları | - Pazarlamaya Giriş - Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK, Prof Dr. Şuayıp ÖZDEMİR ve Prof Dr Ömer TORLAK, Sakarya Yayıncılık - Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi - Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK, Prof Dr. Şuayıp ÖZDEMİR ve Prof Dr Ömer TORLAK, BETA |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Pazarlama kavramının tanımı yapabilme ve ilgili diğer kavramlardan farkını ifade edebilme | ||||||||
2 | Pazar çevresi kavramını anlama ve uygulamada pazar çevresi unsurlarını gösterebilme | ||||||||
3 | Tüketici kavranımı tanımlama ve tüketici davranışları hakkında bilgi sahibi olma | ||||||||
4 | Pazarı tanımlama (pazar bölümleme) ve hedef pazar seçimi | ||||||||
5 | Pazarlama karması kavramını tanımlama ve çeşitli bağlamlar için karma oluşturabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Kısa Sınav | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |