Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mistik Düşünce SAU 160 0 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ALİ VASFİ KURT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

mistisizim anlayışı ve bu anlayışı temsil eden kişi ve ekollerin tanıtmaktır.

Dersin İçeriği

Geçmiş, gelecek ve şimdiyi göz önünde tutarak insan düşüncesinde oluşmuş olan ön yargılar ve duyular ışığında farklı düşünme imkanlarını elde etmek.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Mistik Düşüncenin tanımını yapar Anlatım, Soru-Cevap,
2 Mistik Düşüncenin tarihi seyrini açıklar Anlatım, Soru-Cevap,
3 Mistik Düşüncenin ortaya çıkması ve gelişmesinde etkili olan filozofları tanır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 İslam´daki mistik kültürü tanıyabilme Anlatım, Soru-Cevap,
5 Diğer dinlerdeki mistik kültürlerle karşılaştırabilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Mistik düşüncenin tanımı ve tarihçesi
2 Mistik düşüncenin temeli ve merhaleleri
3 Platon´un Devlet İsimli Eserinde Armeios Oğlu Er Hikayesi
4 İbn Sînâ´nın Hay b. Yakzân Hikayesi
5 İbnu´t-Tufeyl´in Hay b. Yakzân Hikayesi
6 İbnu´n-Nefîs´in Fâdıl b. Nâtık Hikayesi
7 Sühreverdî´nin Kıssatu´l-Gurbeti´l-Garbiyye´si
8 Ahmed Gazali´nin Risaletu´t-Tuyur İsimli Eseri
9 Ferdeddin-i Attar´ın Mantıku´t-Tayr
10 Molla Camii´nin Salaman ve Absal İsimli Eseri
11 Lamii Çelebi´nin Salaman ve Absal İsimli Eseri
12 Robinson Crusoe ile Hay Bin Yakzan´ın Benzenlikleri
13 Gükşehrî´nin Manzum Mantıku´t-Tayr Çevirisi
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

EVRENSEL BİR HİKÂYE: SALAMÂN U ABSÂL ve KÖKENİ, Ziya AVŞAR, Turkish Studies, 185-200;
İsmail ERDOĞAN, ARMEİOS OĞLU ER HİKÂYESİ BAĞLAMINDA PLATON?UN ÖLÜMDEN SONRAKİ HAYAT İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN DİNÎ VE FELSEFÎ ANALİZİ, İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ 9:1 (2004), SS.13-38; Ferduddîn el-Attâr, Mantıku´t-Tayr, thk. Dr. Bedî´ Muhammed Cumu´a, Dâru´l-Endelus, Beyrut, 2002.

Ders Kaynakları

Annemarie Schimmel, İslam´ın Mistik Boyutları,İstanbul 2001.
Tozlu, Necmeddin
İbn Tufeyl´in Hayy İbn Yakzân´da İşlediği Eğitim Felsefesi, İslâm´da Aile ve Çocuk Terbiyesi (I), 2005, s. 111-126

# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Mistik Düşüncenin tanımını yapar
2 Mistik Düşüncenin tarihi seyrini açıklar
3 Mistik Düşüncenin ortaya çıkması ve gelişmesinde etkili olan filozofları tanır
4 İslam´daki mistik kültürü tanıyabilme
5 Diğer dinlerdeki mistik kültürlerle karşılaştırabilme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 30
1. Ödev 10
2. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 45
1. Final 55
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 8 8
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 117
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,68
Dersin AKTS Kredisi 5