Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İslamın Temel İlkeleri | SAU 165 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ZİYA ERDİNÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere, İslam inanç esasları hakkında, akıl ve nakil çerçevesinde bilimsel metotlarda, yeterlilik kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu derste İslam dininin temel iman ve akaid meseleleri (Uluhiyet, ilahî sıfatlar, insan özgürlüğü, aklın yetkinliği ve ecel ve rızk gibi konular ) dini naslar ve aklî delillerle işlenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel inanç esaslarıyla ilgili temel kavramları bilir ve kavramlar arası ilişkilere hakimdir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Klasik ve güncel inanç meseleleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme ve bu çözümleri ilgililerle paylaşma becerisine sahiptir. | Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | İnanç alanındaki usul ve esasları kavrar ve bunların dayandıkları temelleri bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | İnanç konularında farklı düşünce ve yorumları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve bunlar karşısında saygı ve adaleti esas alma yetkinliğine sahiptir. | Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | İnanç konularında Kur’an ve sünnet bütünlüğünü esas alan, bütüncül ve sistematik bir düşünce ve kavrayışa sahiptir. | Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Bir inanç meselesinin çözümü için bireysel insiyatif alıp bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. İnanç meselelerinde diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma-inceleme, yorum ve analiz yapar. | Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dinin Tanımı ve İslam | |
2 | İslam Dinin Özellikleri ve İmânın mahiyeti | |
3 | Allahın Varlığı ve Delilleri | |
4 | Allah'ın Sıfatları | |
5 | Nübüvvetin İmkânı ve Peygamberlere Olan İhtiyaç | |
6 | Kutsal kitaplara iman | |
7 | Kuran-ı Kerim'in Özellikler | |
8 | Metafizik Varlıklar II (Cin, İblis, Şeytan) | |
9 | Ölüm Ötesi Hayat (Evrenin Ölümü/Kıyamet ve Ferdin Ölümü) | |
10 | Ahiret hayatının evreleri (Kabir Âlemi, Ölümden Sonra Diriliş, Haşir) | |
11 | Cennet ve cehennemin Varlığı ve Özellikleri | |
12 | Kader ve Kaderin Değişebilirliği Sorunu | |
13 | Din ve İnsan Özgürlüğü İlişkisi | |
14 | Ecel ve Rızkın Belirlenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İlyas Çelebi, İslâm'ın İnanç Esasları, İsam Yayınları, İstanbul 2015 |
Ders Kaynakları | 1. İlyas Çelebi, İslâm'ın İnanç Esasları, İsam Yayınları, İstanbul 2015. 2. Bekir Toplaoğlu, Yusuf Şevki Yavuz, İlyas Çelebi, İslâm'da İnanç Esasları, Çamlıca Yayınları, İstanbul 2015. 3. Şaban Ali Düzgün (ed.), İslâm İnanç Esasları, Grafiker Yayınları, Ankara 2015. 4. Metin Özdemir, İslam İnanç Esasları, Biimsel Araştırma Yayınları, Ankara 2017 5. Mevlut Ozler, İslam Düşüncesinde Tevhid, Nun Yayıncılık, İstanbul 1995. 6. A.Saim Kılavuz, İslam Akaid ve Kelama Giriş, Ensar Yay. , İst.,2004 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Temel inanç esaslarıyla ilgili temel kavramları bilir ve kavramlar arası ilişkilere hakimdir. |
2 | Klasik ve güncel inanç meseleleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme ve bu çözümleri ilgililerle paylaşma becerisine sahiptir. |
3 | İnanç alanındaki usul ve esasları kavrar ve bunların dayandıkları temelleri bilir. |
4 | İnanç konularında farklı düşünce ve yorumları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve bunlar karşısında saygı ve adaleti esas alma yetkinliğine sahiptir. |
5 | İnanç konularında Kur’an ve sünnet bütünlüğünü esas alan, bütüncül ve sistematik bir düşünce ve kavrayışa sahiptir. |
6 | Bir inanç meselesinin çözümü için bireysel insiyatif alıp bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. İnanç meselelerinde diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma-inceleme, yorum ve analiz yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |