Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hz. Peygamberin Hadisleri | SAU 159 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sünnetin dindeki yerini tahlil eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Temel hadis kitaplarını rivayet özellikleri açısından karşılaştırır | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Hadis metninin Türkçeye çevirisi konusunda tecrübe kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Metin anlama metodlarını uygular | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Hadisin klasik ve güncel yorumlarının sentezini yapar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Sünnetin kişisel ve toplumsal değerlerin kazanılmasındaki rolünü tahlil eder | Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Toplumsal davranış kuralları açısından hadislerdeki verileri değerlendirir. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | Sünnetin sosyal ve fizik çevreye bakışını yorumlar | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Hadis ve sünnetin önemi, anlaşılması, Kur´an ve sünnete bağlılık, Kur´an ve sünnet bütünlüğü | |
2 | Niyet, İlim, İman | |
3 | Ameller ve Amellerde Ölçü I | |
4 | Ameller ve Amellerde Ölçü II | |
5 | Kişisel Değerler: Doğruluk, Güvenilirlik, Tövbe, İstiğfar, Takva, Murakabe | |
6 | Toplumsal Değerler: Dünya, zühd, çalışma, cihad | |
7 | Toplumsal Değerler ve İlişkiler: Selam, Kelam, Gıybet | |
8 | Toplumsal Değerler ve İlişkiler: Sabır, Haset, Kibir | |
9 | Dua | |
10 | Görgü Kuralları: Yeme-İçme, Giyme, | |
11 | Görgü Kuralları: Uyku, Rüya, Hasta Ziyareti, Cenaze, İsti´zan | |
12 | Sosyal Çevre: Yönetim, Evlilik ve Aile | |
13 | Sosyal Çevre: Akraba, Komşu, Fakirler, Yetimler, Misafirler | |
14 | Fizik Çevre: Çevreyi Koruma, Bitkiler, Hayvanlar, Dağlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Aydınlı, Abdullah, Seçilmiş Hadisler |
Ders Kaynakları | Nevevi, Riyazu´s-Sâlihîn tercüme ve şerhleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. | X | |||||
2 | Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | X | |||||
3 | Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | X | |||||
4 | Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | |||||
5 | İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. | X | |||||
6 | Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. | X | |||||
7 | Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. | X | |||||
8 | İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. | X | |||||
9 | Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. | X | |||||
10 | Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. | X | |||||
12 | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
13 | İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. | X | |||||
14 | İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sünnetin dindeki yerini tahlil eder. | 3 | 0 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 0 |
2 | Temel hadis kitaplarını rivayet özellikleri açısından karşılaştırır | 3 | 0 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 0 | 1 |
3 | Hadis metninin Türkçeye çevirisi konusunda tecrübe kazanır | 4 | 0 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 0 | 2 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 |
4 | Metin anlama metodlarını uygular | 3 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
5 | Hadisin klasik ve güncel yorumlarının sentezini yapar | 3 | 0 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 |
6 | Sünnetin kişisel ve toplumsal değerlerin kazanılmasındaki rolünü tahlil eder | 3 | 0 | 2 | 1 | 1 | 2 | 0 | 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
7 | Toplumsal davranış kuralları açısından hadislerdeki verileri değerlendirir. | 3 | 0 | 3 | 2 | 1 | 3 | 0 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 0 |
8 | Sünnetin sosyal ve fizik çevreye bakışını yorumlar | 3 | 0 | 2 | 2 | 1 | 3 | 0 | 1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |