| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama | SAU 215 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Özel eğitim ve kaynaştırma uygulamalarının tanımını ve tarihini, özel eğitim ortamlarını ve yerleştirme seçeneklerini açıklar. | ||
| 2 | Kaynaştırma uygulamalarının yasal dayanaklarını açıklar. | ||
| 3 | Kaynaştırma uygulamalarında sık karşılaşılan özel gereksinimli öğrencilerin genel özelliklerini söyler. | ||
| 4 | Eğitsel Değerlendirme İstek Formu ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlar. | ||
| 5 | Kaynaştırma uygulamalarında yer verilen fiziksel uyarlamaları açıklar. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Özel eğitim ve kaynaştırma uygulamaları tanımı ve tarihçesi, özel eğitim ortamları ve yerleştirme seçenekleri. | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
| 2 | Kaynaştırma uygulamaları yasal dayanakları. | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
| 3 | Kaynaştırma öğrencilerinin genel özellikleri | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
| 4 | Kaynaştırma öğrencilerinin genel özellikleri | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
| 5 | Başarılı kaynaştırma uygulaması için gerekli unsurlar. | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
| 6 | Kaynaştırma uygulamalarında Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının hazırlanması (BEP) | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
| 7 | Kaynaştırma uygulamalarında Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının hazırlanması (BEP) | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
| 8 | Ara Sınav | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
| 9 | Fiziksel Uyarlamalar | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
| 10 | Öğretim yöntem ve tekniklerinde uyarlamalar | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
| 11 | Öğretimsel uyarlamalar (Amaç Uyarlamaları) | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
| 12 | Öğretimsel uyarlamalar (Sunum Uyarlamaları) | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
| 13 | Öğretimsel uyarlamalar (Değerlendirme Uyarlamaları) | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
| 14 | Final sınavı | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | İlgili Ders Kitapları ve Bilimsel Makaleler |
| Ders Kaynakları | Sucuoğlu, B., ve Kargın, T. (2006), İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları Yaklaşımlar Yöntemler Teknikler, İstanbul: Morpa Kültür Yayınları Avcıoğlu, H. (2015). A’dan Z’ye BEP bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi. Ankara: Vize Yayıncılık. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Özel eğitim ve kaynaştırma uygulamalarının tanımını ve tarihini, özel eğitim ortamlarını ve yerleştirme seçeneklerini açıklar. |
| 2 | Kaynaştırma uygulamalarının yasal dayanaklarını açıklar. |
| 3 | Kaynaştırma uygulamalarında sık karşılaşılan özel gereksinimli öğrencilerin genel özelliklerini söyler. |
| 4 | Eğitsel Değerlendirme İstek Formu ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlar. |
| 5 | Kaynaştırma uygulamalarında yer verilen fiziksel uyarlamaları açıklar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Ödev | 3 | 7 | 21 |
| Final | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||