Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye’Nin Biyolojik Çeşitliliği | SAU 754 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ESAT ÇETİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Yurdumuzun sahip olduğu biyoçeşitliliğin farkına varılmasına sağlama. Bu bağlamda biyoçeşitliliği tanımlama, alt bileşenlerini bilme, tür kavramı açıklayabilme, flora ve fauna kavramlarını açıklayarak örnekler verebilme, Yurdumuz flora ve faunası hakkında bilgi sahibi olma, endemizm kavramını açıklayabilme, Yurdumuzun sahip olduğu fitocoğrafik bölgeleri bilme ve açıklayabilme, Koruma statülerini bilme ve ulusal , uluslararası biyoçeşitlilik sözleşmelerini bilme |
Dersin İçeriği | Biyoçeşitlilik kavramı, biyoçeşitliliğin alt bileşenleri, flora ve fauna, tür kavramı ve ikili adlandırma sistemi, Yurdumuz flora ve faunası, endemizm ve Türkiye endemikleri, Red data book nedir?, Yurdumuz fitocoğrafik bölgeleri, Koruma statüleri, Milli Parklar ve Tabiat Parkları, In-citu ve Ex-citu koruma, Biyoçeşitliliği koruma konusunda ulusal ve uluslararası sözleşmeler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Biyoçeşitliliği tanımlar ve önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Ekosistem, tür ve genetik çeşitliliği açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Türü tanımlar, ikili adlandırma sistemini açıklar, örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Flora ve faunayı tanımlar, Yurdumuz hakkında bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Türkiyenin fitocoğrafik bölgelerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Yurdumuz görülen vejetasyon tipleri açıklar, örnek verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | In-citu ve Ex-citu koruma yı açıklayıp, örnek verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Endemizm ve Yurdumuz endemik türlerine örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Koruma statülerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | Yurdumuz Milli Park ve Tabiat Parklarını bilir, hakkında bilgi verir.ir, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
11 | Yurdumuzun önemli memeli ve sürüngenlerine örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
12 | Yurdumuz Kuşları ve Sulak alanlarına örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
13 | Biyoçeşitliliğin korunmasına yönelik vakıf, dernek ve kurumları bilir, örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
14 | Biyoçeşitlilik ile ilgili Uluslararası sözleşmeler ve ilgili kuruluşlar hakkında bilgi verir, örneklendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyoçeşitlilik nedir? Biyoçeşitliliğin önemi | |
2 | Biyoçeşitliliğin alt bileşenleri | |
3 | Tür nedir? İkili adlandırma sistemi, örnekler | |
4 | Flora ve Fauna nedir? Türkiye florası ve faunası hakkında kısa bilgiler | |
5 | Türkiyenin fitocoğrafik bölgeleri | |
6 | Yurdumuz vejetasyon tipleri | |
7 | In-citu ve Ex-citu koruma | |
8 | Endemizm ve Yurdumuz endemik türlerine örnekler | |
9 | Koruma statüleri | |
10 | Yurdumuz Milli Park ve Tabiat Parkları | |
11 | Yurdumuzun önemli memeli ve sürüngenleri | |
12 | Yurdumuz Kuşları ve Sulak alanlar | |
13 | Biyoçeşitliliğin korunmasına yönelik vakıf, dernek ve kurumlar | |
14 | Biyoçeşitlilik ile ilgili Uluslararası sözleşmeler ve ilgili kuruluşlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Gökyiğit A.N., Türkiye'nin Biyolojik Zenginliği ve Korunması, 2013 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Biyoçeşitliliği tanımlar ve önemini açıklar. | |
2 | Ekosistem, tür ve genetik çeşitliliği açıklar. | |
3 | Türü tanımlar, ikili adlandırma sistemini açıklar, örnekler verir. | |
4 | Flora ve faunayı tanımlar, Yurdumuz hakkında bilgi verir. | |
5 | Türkiyenin fitocoğrafik bölgelerini açıklar. | |
6 | Yurdumuz görülen vejetasyon tipleri açıklar, örnek verir. | |
7 | In-citu ve Ex-citu koruma yı açıklayıp, örnek verir. | |
8 | Endemizm ve Yurdumuz endemik türlerine örnekler verir. | |
9 | Koruma statülerini açıklar. | |
10 | Yurdumuz Milli Park ve Tabiat Parklarını bilir, hakkında bilgi verir.ir, | |
11 | Yurdumuzun önemli memeli ve sürüngenlerine örnekler verir. | |
12 | Yurdumuz Kuşları ve Sulak alanlarına örnekler verir. | |
13 | Biyoçeşitliliğin korunmasına yönelik vakıf, dernek ve kurumları bilir, örnekler verir. | |
14 | Biyoçeşitlilik ile ilgili Uluslararası sözleşmeler ve ilgili kuruluşlar hakkında bilgi verir, örneklendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
1. Final | 45 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |