Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nitelikli Ölçme | EBB 026 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İSMAİL YILMAZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İSMAİL YILMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilgi ve bireyin niteliklerine uygun nicel ölçme araçlarının geliştirilmesi |
Dersin İçeriği | a) Tek iç değişken seçenekli çoktan seçmeli ölçme araçlarının geliştirilmesi b) İç değişken seçenekli çoktan seçmeli ölçme araçlarının geliştirilmesi c) Anlamlı iç değişken seçenekli çoktan seçmeli ölçme araçlarının geliştirilmesi d) İç değişken sıralamalı çoktan seçmeli ölçme araçlarının geliştirilmesi e) Dış değişkenli çoktan seçmeli ölçme araçlarının geliştirilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1) Ölçme aracının doğrusal veya doğrusal olmadığını ayırt eder | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Teorik Ders, Tartışmalı Ders, Ödev, | Sınav, |
2 | 2) Epistemolojik seviyelere uygun ölçme aracı hazırlar | Ödev, Tartışmalı Ders, Teorik Ders, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, | Sınav, |
3 | 3) Soru, problem ve ispat sorularını ayırt eder | Teorik Ders, | Sınav, |
4 | 4) Doğru seçenek sayısını belirler | Ödev, Tartışmalı Ders, Teorik Ders, | Sınav, |
5 | 5) Yanlış seçenek sayısını belirler | Ödev, Teorik Ders, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, | Sınav, |
6 | 6) Tek iç değişken seçenekli çoktan seçmeli ölçme aracı geliştirir | Ödev, | Sınav, |
7 | 7) İç değişken seçenekli çoktan seçmeli ölçme aracı geliştirir | Ödev, Teorik Ders, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, | Sınav, |
8 | 8) Anlamlı iç değişken seçenekli çoktan seçmeli ölçme aracı geliştirir | Ödev, Teorik Ders, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, | Sınav, |
9 | 9) İç değişken sıralamalı çoktan seçmeli ölçme aracı geliştirir | Ödev, Teorik Ders, | Sınav, |
10 | 10) Dış değişkenli çoktan seçmeli ölçme aracı geliştirir | Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Teorik Ders, Ödev, | Sınav, |
11 | 11) Bilgi türlerine göre farklı ölçme araçları hazırlar | Teorik Ders, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Ödev, | Sınav, |
12 | 12) Ölçme aracına uygun skala geliştirir | Ödev, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ||
2 | ||
3 | ||
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) ATILGAN HAKAN (2019). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Anı Yayıncılık 2) GÜLER NEŞE (2021) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Pegem Akademik Yayıncılık 3) GÖMLEKSİZ MÜFİT, ERKAN SERDAR (2022). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Nobel Akademik Yayıncılık 4) TEKİNDAL SATILMIŞ (2019). Okullarda Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri. Nobel Akademik Yayıncılık 5) KARİP EMİN (2015). Ölçme ve Değerlendirme. Pegem Akademik Yayıncılık 6) TURGUT M. FUAT, BAYKUL YAŞAR (2015). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Pegem Akademik Yayıncılık 7) USTAOĞLU AYŞEGÜL, DORUK KÜRŞAT (2019). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Nobel Akademik Yayıncılık 8) YILMAZ İSMAİL (2020). Adaptation of quantitative measurement tools to quantitative measurement of possibility. EDUCATIONAL RESEARCH AND REVIEWS, 15(5), 225-232., Doi: 10.5897/ERR2020.3970 9) YILMAZ İSMAİL (2020). Preparation techniques for multiple-choice possibility measurement tools (MCPMT) in education. Educational Research and Reviews, 15(1), 34-40., Doi: 10.5897/ERR2019.3851 (Yayın No: 5906894) 10) DURMUŞ SONER, BAHAR MEHMET, NARTGÜN ZEKERİYA, BIÇAK BAYRAM (2015). Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri. Pegem Akademik Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | 1) Ölçme aracının doğrusal veya doğrusal olmadığını ayırt eder |
2 | 2) Epistemolojik seviyelere uygun ölçme aracı hazırlar |
3 | 3) Soru, problem ve ispat sorularını ayırt eder |
4 | 4) Doğru seçenek sayısını belirler |
5 | 5) Yanlış seçenek sayısını belirler |
6 | 6) Tek iç değişken seçenekli çoktan seçmeli ölçme aracı geliştirir |
7 | 7) İç değişken seçenekli çoktan seçmeli ölçme aracı geliştirir |
8 | 8) Anlamlı iç değişken seçenekli çoktan seçmeli ölçme aracı geliştirir |
9 | 9) İç değişken sıralamalı çoktan seçmeli ölçme aracı geliştirir |
10 | 10) Dış değişkenli çoktan seçmeli ölçme aracı geliştirir |
11 | 11) Bilgi türlerine göre farklı ölçme araçları hazırlar |
12 | 12) Ölçme aracına uygun skala geliştirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
4. Ödev | 10 |
5. Ödev | 10 |
6. Ödev | 10 |
7. Ödev | 10 |
8. Ödev | 10 |
9. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,24 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |