Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Nitelikli Ölçme EBB 026 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İSMAİL YILMAZ
Dersi Verenler Doç.Dr. İSMAİL YILMAZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bilgi ve bireyin niteliklerine uygun nicel ölçme araçlarının geliştirilmesi

Dersin İçeriği

a)      Tek iç değişken seçenekli çoktan seçmeli ölçme araçlarının geliştirilmesi

b)     İç değişken seçenekli çoktan seçmeli ölçme araçlarının geliştirilmesi

c)      Anlamlı iç değişken seçenekli çoktan seçmeli ölçme araçlarının geliştirilmesi

d)     İç değişken sıralamalı çoktan seçmeli ölçme araçlarının geliştirilmesi

       e) Dış değişkenli çoktan seçmeli ölçme araçlarının geliştirilmesi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 1) Ölçme aracının doğrusal veya doğrusal olmadığını ayırt eder Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Teorik Ders, Tartışmalı Ders, Ödev, Sınav,
2 2) Epistemolojik seviyelere uygun ölçme aracı hazırlar Ödev, Tartışmalı Ders, Teorik Ders, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Sınav,
3 3) Soru, problem ve ispat sorularını ayırt eder Teorik Ders, Sınav,
4 4) Doğru seçenek sayısını belirler Ödev, Tartışmalı Ders, Teorik Ders, Sınav,
5 5) Yanlış seçenek sayısını belirler Ödev, Teorik Ders, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Sınav,
6 6) Tek iç değişken seçenekli çoktan seçmeli ölçme aracı geliştirir Ödev, Sınav,
7 7) İç değişken seçenekli çoktan seçmeli ölçme aracı geliştirir Ödev, Teorik Ders, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Sınav,
8 8) Anlamlı iç değişken seçenekli çoktan seçmeli ölçme aracı geliştirir Ödev, Teorik Ders, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Sınav,
9 9) İç değişken sıralamalı çoktan seçmeli ölçme aracı geliştirir Ödev, Teorik Ders, Sınav,
10 10) Dış değişkenli çoktan seçmeli ölçme aracı geliştirir Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Teorik Ders, Ödev, Sınav,
11 11) Bilgi türlerine göre farklı ölçme araçları hazırlar Teorik Ders, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Ödev, Sınav,
12 12) Ölçme aracına uygun skala geliştirir Ödev, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1)     ATILGAN HAKAN (2019). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Anı Yayıncılık

2)     GÜLER NEŞE (2021) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Pegem Akademik Yayıncılık

3)     GÖMLEKSİZ MÜFİT, ERKAN SERDAR (2022). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Nobel Akademik Yayıncılık

4)     TEKİNDAL SATILMIŞ (2019). Okullarda Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri. Nobel Akademik Yayıncılık

5)     KARİP EMİN (2015). Ölçme ve Değerlendirme. Pegem Akademik Yayıncılık

6)     TURGUT M. FUAT, BAYKUL YAŞAR (2015). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Pegem Akademik Yayıncılık

7)     USTAOĞLU AYŞEGÜL, DORUK KÜRŞAT (2019). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Nobel Akademik Yayıncılık

8)     YILMAZ İSMAİL (2020).  Adaptation of quantitative measurement tools to quantitative measurement of possibility.  EDUCATIONAL RESEARCH AND REVIEWS, 15(5), 225-232., Doi: 10.5897/ERR2020.3970

9)     YILMAZ İSMAİL (2020).  Preparation techniques for multiple-choice possibility measurement tools (MCPMT) in education.  Educational Research and Reviews, 15(1), 34-40., Doi: 10.5897/ERR2019.3851 (Yayın No: 5906894)

10)  DURMUŞ SONER, BAHAR MEHMET, NARTGÜN ZEKERİYA, BIÇAK BAYRAM (2015). Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri. Pegem Akademik Yayıncılık.

Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 Nitelikli Ölçme İçeriği (2) 0,02 MB
0 Ek 3 Soru Örnekleri 0,01 MB
0 Ek 4 Soru 0,01 MB
0 Genel Sistem Kavramı Kitap 11,62 MB
0 Epistemolojik Seviye 0,01 MB
0 NİTELİKLİ ÖLÇME - 1. Öğretim - A Grubu (21 Öğrenci) 5 Haftalık Devam Takip Listesi 0,07 MB
0 Nitelikli Ölçme Sıralamalı Skala Örneği 0,01 MB
0 Nitelikli Ölçme Katsayı 0,01 MB
1 VDOİHİ Cilt 2.3.1.1.7.1.1.1 Ders Notu 0 MB
2 VDOİHİ Cilt 2.3.1.1.7.1.1.2 Ders Notu 0 MB
3 VDOİHİ Cilt 2.3.1.1.7.1.1.3 Ders Notu 0 MB
4 VDOİHİ Cilt 2.3.1.1.7.1.1.4 Ders Notu 0 MB
5 VDOİHİ Cilt 2.3.1.1.7.1.1.5 Ders Notu 0 MB
6 VDOİHİ Cilt 2.3.1.1.7.1.1.6 Ders Notu 0 MB
7 VDOİHİ Cilt 2.3.1.1.7.1.1.7 Ders Notu 0 MB
8 VDOİHİ Cilt 2.3.1.1.7.1.1.8 Ders Notu 0 MB
9 VDOİHİ Cilt 2.3.1.1.7.1.1.9 Ders Notu 0 MB
10 VDOİHİ Cilt 2.3.1.1.7.1.1.10 Ders Notu 0 MB
11 VDOİHİ Cilt 2.3.1.1.7.1.1.11 Ders Notu 0 MB
12 VDOİHİ Cilt 2.3.1.1.7.1.1.12 Ders Notu 0 MB
13 VDOİHİ Cilt 2.3.1.1.7.1.1.13 Ders Notu 0 MB
14 VDOİHİ Cilt 2.3.1.1.7.1.1.14 Ders Notu 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 1) Ölçme aracının doğrusal veya doğrusal olmadığını ayırt eder
2 2) Epistemolojik seviyelere uygun ölçme aracı hazırlar
3 3) Soru, problem ve ispat sorularını ayırt eder
4 4) Doğru seçenek sayısını belirler
5 5) Yanlış seçenek sayısını belirler
6 6) Tek iç değişken seçenekli çoktan seçmeli ölçme aracı geliştirir
7 7) İç değişken seçenekli çoktan seçmeli ölçme aracı geliştirir
8 8) Anlamlı iç değişken seçenekli çoktan seçmeli ölçme aracı geliştirir
9 9) İç değişken sıralamalı çoktan seçmeli ölçme aracı geliştirir
10 10) Dış değişkenli çoktan seçmeli ölçme aracı geliştirir
11 11) Bilgi türlerine göre farklı ölçme araçları hazırlar
12 12) Ölçme aracına uygun skala geliştirir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 10
1. Ödev 10
2. Ödev 10
3. Ödev 10
4. Ödev 10
5. Ödev 10
6. Ödev 10
7. Ödev 10
8. Ödev 10
9. Ödev 10
Toplam 100
1. Final 70
1. Yıl İçinin Başarıya 30
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 4 56
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 106
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,24
dersAKTSKredisi 4