Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nitel Araştırmalarda Veri Analizi | EPO 614 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Nitel araştırma çalışmalarında elde edilen verilerin analizine yönelik yöntemlerin ve araçların etkili ve verimli olarak kullanılmasını sağlamaktır. Ayrıca bu süreçlerde geçerlik, güvenirlik ve etik konularına yönelik farkındalık ve uygun önlemlerin alınması öğrenilecektir.
|
Dersin İçeriği | Bu derste nitel araştırma çalışmalarından elde edilen verilerin analizine yönelik yöntemlerin ve araçların etkili ve verimli olarak kullanılması, nitel çalışmalarda elde edilen verilerin hazırlanması, farklı analiz yaklaşımlarına göre verilerin işlenmesi, organizasyonu ve sunulması konularına odaklanmaktadır. Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve etik konuları da işlenecektir.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nitel veri ve nitel veri analizinin genel özellikleri | Anlatım, Tartışma, | Ödev, |
2 | Nitel veri analiziyle ilgili temel kavramlar | Tartışma, Anlatım, | Ödev, |
3 | Nitel veri analiz türleri: Betimsel analiz ve içerik analizi | Tartışma, Anlatım, | Ödev, |
4 | Nitel araştırma türleri | Tartışma, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
5 | Nitel veri analiz yaklaşımlarının karşılaştırılması | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, |
6 | Nitel verinin yazımı ve gösterimi | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve ders kurallarının belirlenmesi | |
2 | Nitel veri ve nitel veri analizinin genel özellikleri | |
3 | Nitel veri analiziyle ilgili temel kavramlar | |
4 | Nitel veri analiz türleri: Betimsel analiz ve nitel içerik analizi | |
5 | Nitel veri analiz türleri: Konuşma analizi, söylem analizi | |
6 | Nitel veri analiz türleri: Tematik analiz, anlatı analiz | |
7 | Nitel veri analiz türleri: Yorumlamacı olgubilim analizi | |
8 | Nitel veri analiz türleri: Etnografik analiz, sürekli karşılaştırma analizi | |
9 | Nitel veri analiz türleri: Göstergebilim analizi | |
10 | Nitel veri analiz yaklaşımlarının karşılaştırılması | |
11 | Nitel veri analiz sürecinde etik konular | |
12 | Bilgisayar destekli nitel veri analizi | |
13 | Nitel verinin yazımı ve gösterimi | |
14 | Nitel analizle ilgili makalelerin incelenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Friese, S. (2019). Qualitative data analysis with ATLAS. ti. Sage. Miles M. B., Huberman A. M., Saldana J. (2014). Qualitative data analysis: A methods sourcebook (3rd ed.). Thousands Oaks, CA: Sage. Bazeley, P. (2013). Qualitative data analysis. Practical strategies. SAGE Publications. Bazeley, P. & Jackson, K (2007). Qualitative data analysis with NVivo. London: Sage. Creswell JW. Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. Ankara: Siyasal. Kitabevi. 2013. Patton MQ. Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. Çeviri Editörleri: Mesut Bütün ve Selçuk Beşir Demir), Ankara: Pegem Akademi. 2014. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | ||||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | ||||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | ||||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | X | |||||
5 | Program tasarısı hazırlama | ||||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | X | |||||
7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | ||||||
9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | ||||||
10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | ||||||
11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | X | |||||
13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |