Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Armoni I | ARM 301 | 5 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | TSM NAZARİYAT I-II, Mioy I-II-III-IV, Piyano I-II-III-IV |
Önerilen Seçmeli Dersler | TSM NAZARİYAT I-II, Mioy I-II-III-IV, Piyano I-II-III-IV |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Hacı Bekir Kurşunet |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk müziği makam dizileriyle eşliğinde, Klasik dönem armoni kurallarının aşamalı bir şekilde öğretilerek çok sesliliğin tanıtılması ve uygulaması amaçlanmıştır. Bunun yanı sıra yan derece akorları ile Armoni dersinin daha uygulamalı ve işlevsel bir hale getirilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Hicaz makam dizisi temel alınarak, majör ve minör akor kurulumları, akor birleşimleri ve tüm bunların piyanoda uygulanması dersimizin içeriğini oluşturmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dizi kavramını kavrar, majör ve minör dizileri ayırdeder. | Beyin Fırtınası, | Sınav, |
2 | Minör dizilerin eolik, armonik ya da melodik olduğunu bilir. | Beyin Fırtınası, | Sınav, |
3 | Aralıkları ayırdeder ve disonans aralıkları çözümler. | Beyin Fırtınası, | Sınav, |
4 | Akor kurma ve farklı akorları birbirine bağlama kurallarını analiz eder. | Beyin Fırtınası, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Armoni hakkında temel bilgiler, (diyatonik) Hicaz-Majör ve minör dizi oluşumları, 3 ve 4 sesli akor bilgisi Analiz, melodi derecelendirme Akor sırası çözümleme ve şifreli bas çözümleme | |
2 | Hicaz makam dizisi ve tonal dizilerde Akor dereceleri (1-4-5) 4 sesli armoni bilgisi, (SATB) Dar ve geniş aralık Analiz, melodi derecelendirme Akor sırası çözümleme ve şifreli bas çözümleme | |
3 | Hicaz makam dizisi ve tonal dizilerde I-IV-V-I akor bağlantısı Akorların Bağlantıları, melodik durumları (plagal-otantik-tam kadans) Analiz, melodi derecelendirme Akor sırası çözümleme ve şifreli bas çözümleme | |
4 | Hicaz makam dizisi ve tonal dizilerde Soprano melodisinin armonize edilmesi Analiz, melodi derecelendirme Akor sırası çözümleme ve şifreli bas çözümleme | |
5 | Hicaz makam dizisi ve tonal dizilerde Şifreli Bas partisinin armonizesi, piyanoda uygulama çalışmaları Analiz, melodi derecelendirme Akor sırası çözümleme ve şifreli bas çözümleme | |
6 | Hicaz makam dizisi ve tonal dizilerde Bas partisinin armonizesi, piyanoda uygulama çalışmaları Analiz, melodi derecelendirme Akor sırası çözümleme ve şifreli bas çözümleme | |
7 | Hicaz makam dizisi ve tonal dizilerde Akorlarda 1. Çevrim ve piyanoda uygulama çalışmaları Analiz, melodi derecelendirme Akor sırası çözümleme ve şifreli bas çözümleme | |
8 | Vize haftası | |
9 | Hicaz makam dizisi ve tonal dizilerde Akorlarda 2. Çevrim ve piyanoda uygulama çalışmaları Analiz, melodi derecelendirme Akor sırası çözümleme ve şifreli bas çözümleme | |
10 | Hicaz makam dizisi ve tonal dizilerde Geçişli 6/4 akorları Analiz, melodi derecelendirme Akor sırası çözümleme ve şifreli bas çözümleme | |
11 | Hicaz makam dizisi ve tonal dizilerde İşleyici 6/4 akorları Analiz, melodi derecelendirme Akor sırası çözümleme ve şifreli bas çözümleme | |
12 | Hicaz makam dizisi ve tonal dizilerde K6/4 akoru ve V. Derece ile birleşme prensipleri Analiz, melodi derecelendirme Akor sırası çözümleme ve şifreli bas çözümleme | |
13 | Hicaz makam dizisi ve tonal dizilerde Dominant 7’li akorunun kurulumu ve 4 sesli partide kullanma prensipleri (V7-I) bağlantısı Analiz, melodi derecelendirme Akor sırası çözümleme ve şifreli bas çözümleme | |
14 | Hicaz makam dizisi ve tonal dizilerde piyanoda eşlik uygulama çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Zarife Bakihanova Armoni Aynur Elhankızı Armoni (Rus ekolü yaklaşımları Tchaikovsky Armoni Robert Gauldin Harmonic practice in tonal music. H. Bekir Kurşunet Armoni ders notları |
Ders Kaynakları | Zarife Bakihanova Armoni Aynur Elhankızı Armoni (Rus ekolü yaklaşımları Tchaikovsky Armoni Robert Gauldin Harmonic practice in tonal music. H. Bekir Kurşunet Armoni öğretim programı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dizi kavramını kavrar, majör ve minör dizileri ayırdeder. | ||||||||||
2 | Minör dizilerin eolik, armonik ya da melodik olduğunu bilir. | ||||||||||
3 | Aralıkları ayırdeder ve disonans aralıkları çözümler. | ||||||||||
4 | Akor kurma ve farklı akorları birbirine bağlama kurallarını analiz eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 3 | 9 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |