Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Demokrasi Eğitimi | SBE 607 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK, |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Demokrasi eğitiminin her yönüyle yüksek lisans düzeyinde eleştirel olarak değerlendirilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Demokrasinin tanımı, tarihçesi, demokrasi eğitim ilişkisi, demokrasi eğitimi ve sosyal bilgiler, okul ve ailede demokrasi, demokrasi eğitimi uygulamaları, ilk ve orta eğitimde okul meclisleri, üniversitelerde öğrenci konseyleri, demokrasi eğitimi ve medya, demokrasi eğitiminin sorunları ve çözüm önerileri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Demokrasiyi ve tarihsel gelişimini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Demokrasi ve eğitim ilişkisini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Sosyal Bilgilerin demokrasi eğitimindeki önemini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Aile ve okulda demokrasi eğitimine ilişkin uygulamaları analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | İlk, orta ve yüksek öğrenimde demokrasi eğitimine ilişkin uygulamaları analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Demokrasi eğitimi ve medya ilişkisini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
7 | Demokrasi eğitiminde sorunları ve çözüm önerilerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | Demokrasi kavramı | |
3 | Demokrasinin tarihsel arka planı | |
4 | Demokrasi ve eğitim ilişkisi | |
5 | Demokrasi eğitimi ve Sosyal Bilgiler | |
6 | Ailede demokrasi eğitimi | |
7 | Okulda demokrasi eğitimi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Demokrasi eğitimi uygulamaları | |
10 | İlk ve orta öğretimde okul meclisleri | |
11 | Üniversitelerde öğrenci konseyleri | |
12 | Demokrasi eğitimi ve medya | |
13 | Demokrasi eğitimi sorunlar ve çözüm önerileri | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. BÜYÜKKARAGÖZ, Savaş (1990), Demokrasi Eğitimi, (Ankara: Türk Demokrasi Vakfı Yayınlar). |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Demokrasiyi ve tarihsel gelişimini kavrar. |
2 | Demokrasi ve eğitim ilişkisini değerlendirir. |
3 | Sosyal Bilgilerin demokrasi eğitimindeki önemini değerlendirir. |
4 | Aile ve okulda demokrasi eğitimine ilişkin uygulamaları analiz eder. |
5 | İlk, orta ve yüksek öğrenimde demokrasi eğitimine ilişkin uygulamaları analiz eder. |
6 | Demokrasi eğitimi ve medya ilişkisini değerlendirir. |
7 | Demokrasi eğitiminde sorunları ve çözüm önerilerini değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |