Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik Öğretiminde Matematiksel Modelleme | IME 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZKAN ERGENE |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÖZKAN ERGENE, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kevser Günay |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Improving students’ mathematical modeling capabilities and provide to create significant modeling |
Dersin İçeriği | Modeling of mathematical concepts, relationships, theorems by using tools as physical objects, pictures, shapes, computer, calculator and so on. Shown of mathematical concepts, relations, theorems with the help of different models and using a variety of tools. The adaptation of these models to the structure of taught concepts, relationships, theorems and students level. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Matematiksel problem çözmeyi tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
2 | Model, matematiksel model ve matematiksel modelleme kavramlarını ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
3 | Modelleme çeşitlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
4 | Modelleme problemlerini modelleme basamaklarına uygun olarak çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Modellemenin tarihi ve epistemolojik tabanını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
6 | Modellemenin müfredat uygulamalarındaki önemini değerlendirir. | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
7 | Matematiksel modelleme tekniklerini uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dönem İçinde Yapılacakların Planlanması ve Konuların Tanıtılması | |
2 | Matematiksel Problem Çözme | |
3 | Model, Matematiksel Model ve Matematiksel Modelleme Kavramlarının Tanıtılması ve Modelleme Çeşitlerinin Açıklanması | |
4 | Model, Matematiksel Model ve Matematiksel Modelleme Kavramlarının Tanıtılması ve Modelleme Çeşitlerinin Açıklanması | |
5 | Model, Matematiksel Model ve Matematiksel Modelleme Kavramlarının Tanıtılması ve Modelleme Çeşitlerinin Açıklanması | |
6 | Matematik Öğretiminde Eğilimler ve Modelleme Problemleri | |
7 | Matematik Öğretiminde Eğilimler ve Modelleme problemleri | |
8 | Modellemenin Tarihi ve Epistemolojik Tabanı ve Müfredat Uygulamaları | |
9 | Arasınav | |
10 | Modellemenin Tarihi ve Epistemolojik Tabanı ve Müfredat Uygulamaları | |
11 | Matematiksel Modelleme Tekniklerinin uygulamaları | |
12 | Matematiksel Modelleme Tekniklerinin uygulamaları | |
13 | Matematiksel Modelleme Tekniklerinin uygulamaları | |
14 | Matematiksel Modelleme Tekniklerinin uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Matematiksel problem çözmeyi tanımlar. |
2 | Model, matematiksel model ve matematiksel modelleme kavramlarını ifade eder. |
3 | Modelleme çeşitlerini açıklar. |
4 | Modelleme problemlerini modelleme basamaklarına uygun olarak çözer. |
5 | Modellemenin tarihi ve epistemolojik tabanını açıklar. |
6 | Modellemenin müfredat uygulamalarındaki önemini değerlendirir. |
7 | Matematiksel modelleme tekniklerini uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |