Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yabancı Dil Almanca I ULI 355 5 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Almanca

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. HALİL İRFAN MERCAN
Dersi Verenler Öğr.Gör. HALİL İRFAN MERCAN,
Dersin Yardımcıları

Öğr.Gör. HALİL İRFAN MERCAN

Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Öğrencinin yabancı dil gerektiren iş ve eğitim ortamlarında, uluslararası etkinliklerde Almancayı kullanabilmesidir. Dersin dili (gerektiğinde Türkçe açıklamalı) Almancadır.

Dersin İçeriği

Öğrencinin Almancanın tümce yapısını kavrayıp, uluslararası iş ve eğitim ortamlarındaki diyalogların tümce öğelerini oluşturabilme, diyalogdaki konuşmayı başarma ve geliştirebilmektir. Öğrencinin Almancayla kendini ifade edebilmesi için kendi tümcelerini oluşturabilecek düzeyde temel Almanca Dilbilgisine sahip olması; okulda, işte, alışverişte, kamu kuruluşlarında, yemekte v.b. ortamlarda istek ve şikâyetlerini ifade edebilecek düzeyde Almancasını geliştirebilmesi dersin amacı ve içeriğidir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Almanca başlangıç seviyesindeki konuşma örneklerini tekrarlar. Konuşmayı kurar, diyaloğu ilerletir. Kendi cümleleriyle ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Performans Görevi,
2 Günlük yaşamda kullanılabilir başlangıç seviyesindeki Almanca konuşmaları gerçekleştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Sınav, Proje / Tasarım, Portfolyo,
3 Soru sorar, diyalog örneklerini tekrarlar ve böylece diyaloğa geçer. Dinleme, konuşma, okuma ve yazma temelinde, Almanca kullanımını ve dilbilgisi bilgilerini denetler. Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Sınav, Proje / Tasarım, Portfolyo,
4 Kelime hazinesini geliştirir ve benzer anlamdaki kelimeleri bir araya getirir. Kendi sözlüğünü oluşturur ve bu çalışmayla benzer anlamdaki kelimeleri ve karşılıklarını bulur. Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
5 Uluslararası ilişkiler, ticaret, siyaset ve hukuk alanlarında karşılaşılabilen basit ve başlangıç seviyesine uygun Almanca diyalogları veya haberleri izler, duyar. Videoları izler, dinler ve anlamaya çalışır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav, Ödev, Portfolyo, Performans Görevi,
6 Başlangıç seviyesi Almancaya uygun basitleştirilmiş uluslararası ilişkiler, ticaret, siyaset ve Hukuk alanına dair görsel sunumları ve belgeselleri anladığına emin olmak için yeniden ele alır ve dil hazinesini geliştirir. Başlangıç seviyesindeki Almancasını geliştirmek için seviye belirleme ile bilgisini sınar. Almanca giriş (ve ilk başlangıç) seviyesini başardığına hüküm verir. Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Benzetim, Örnek Olay, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
7 Uluslararası ilişkiler, ticaret, siyaset, eğitim, araştırma ve hukuk bilim dallarında karşılaşılan başlangıç seviyesindeki Almanca formları doldurur. Rapor veya haber içeriklerini anlamak üzere okur, izler, dinler, analiz eder. Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Benzetim, Örnek Olay, Sınav, Ödev, Portfolyo,
8 Dersin bulunduğu bölüme ve bilim dalına göre, başlangıç seviyesindeki Almanca soru-cevaplı diyaloglarda alternatif cevaplara yönelik meslekî konuya, bu dersin çerçevesiyle kısmî çözüm sunar. Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Beyin Fırtınası, Sınav, Proje / Tasarım,
9 Başlangıç seviyesindeki Almanca bilgisini geliştirmek için seviye belirlemelerle bilgisini sınar. Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
10 Meslekî alanındaki başlangıç seviyesindeki Almanca bilgisiyle gerekli Almanca formları doldurur. Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Benzetim, Sınav, Portfolyo,
11 Meslekî alanındaki başlangıç seviyesindeki Almanca konuşmaları yeni kelimelerle geliştirir. Diyalog kurar. Başlangıç seviyesindeki Almanca konuşmaları tekrarlar, rol oynar ve gerçekleştirir. Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Sınav, Portfolyo, Performans Görevi,
12 Meslekî alandaki basitleştirilmiş Almancayı duyar ve örnekleri dikkatle dinler. Bilim dalına uygun metinleri okur ve görsel sunumları dinler, anlamaya çalışır ve örneklemeyle tekrarlamaya çalışır. Başlangıç seviyesindeki Almanca soru-cevaplı diyaloglarda (Türkçe açıklamalı), alternatif cevaplarla, rol oynamayla ve benzetimle, bilim dalına uygun ve konuya ilişkin tartışır ve çözüm sunar. Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Sınav, Performans Görevi,
13 Gramer bilgilerini sınar Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hören/Sprechen: sich begrüßen / verabschieden; nach dem Befinden fragen. Sich und andere vorstellen. Kendini tanıtma. Dinle ve söyle: Karşılaşma vedalaşma Laender. Alphabet. W-Fragen. Verbkonjugation Singular
2 Über den Beruf und Persönliches sprechen. Visitenkarten und Internet-Profil. Einen Steckbrief schreiben. Kendini tanıtma. Meslek ve kişi hakkında konuşma. Kartvizitler. Kendiniz hakkında kısa metin profil yazma. Berufe. Familienstand. Zahlen 1-100. Verbkonjugation Negation mit nicht. Wortbildung -in.
3 Hören / Lesen: Drehbuchausschnitt. Über die Familie und über Sprachkenntnisse sprechen. Landeskunde: Deutschland. Konuşma: Aile hakkında ve dil becerileri hakkında konuşma Ja/Nein-Fragen. "Doch". Possessivartikel mein/dein. Verben mit Vokalwechsel. Aile. Diller. Evet / Hayır soruları. "doch". İyelik Zamiri.
4 Beratungsgespraeche. Hilfe anbieten. Sprechen: nach Preisen fragen und Preise nennen. Etwas bewerten. Dinleme: Danışmanlık. Yardım talep etme. Konuşma: Pahasını sorma. Fiyat verme. Bir şeyi değerlendirme. Definitiver Artikel. Personalpronomen. Adjektive. Belirli Artikel. Şahıs Zamirleri. Sıfatlar. Sayılar 100-1.000.000
5 Nach Wörtern fragen und Wörter nennen. Um Wiederholung bitten. Etwas beschreiben. Sich bedanken. Produktinformationen lesen. Formular ausfüllen. Tanımlamak. Ürün bilgilerini okumak. Form doldurma. indefinitiver Artikel. Negativartikel. Farben. Dinge. Materialien. Formen. Belirsiz Artikel. Şahıs Zamirleri. Sıfatlar. Olumsuz Artikel. Renkler. Eşyalar. Malzemeler. Şekiller.
6 Hören: Telefongespräche. Sprechen: Telefonstrategien. Lesen: E-Mail und SMS. Büro. Computer. Singular -- Plural. Akkusativ. Dinleme: Telefon görüşmeleri. Konuşma: Telefon Stratejileri. Okuma: E-Posta ve SMS. Ofis. Bilgisayar. Tekil - çoğul. ismin -i hali
7 Aussagen zu Freizeitaktivitäten hören. Sprechen: Komplimente machen. Hobbys/Fähigkeiten. Um etwas bitten. Sich bedanken. Sich verabreden. Einen Vorschlag machen und darauf reagieren. SMS Lesen. Einladung schreiben. Absagen. Tageszeiten. Wochentage. Uhrzeiten. Freizeitaktivitaeten. Modalverb: "können". Praepositionen: "am" und "um". Verbposition im Satz.
8 Sich verabreden. Einen Vorschlag machen und darauf reagieren. Einladung schreiben. Essen. Boş zaman aktiviteleri ile ilgili ifadeleri dinleyin. Randevu alın. Bir öneride bulun ve ona cevap ver. Lebensmittel und Speisen. Konjugation "mögen" zu "möchte". Tageszeiten. Wochentage. Uhrzeiten. Freizeitaktivitaeten. Modalverb: "können". Praepositionen: "am" und "um". Wortbildung.
9 Essgewohnheiten. Verschiedene Kulturen. Wiederholungen. Kurze Diktate und Prüfungen. Essen. Tekrarlar. Davet yaz. Yemek üzerine. Modul 3. Veranstaltungstipps. Einladung zu Hause. Essen - Spezialitaeten. Freizeit. Verabredungen
10 Diktat und Quiz-Test. Vorlieben ausdrücken. Wichtige Wörter und Wendungen. Verbkonjugation: sehen, arbeiten. Verbposition im Satz. Präpositionen: von ... bis. Am Sonntag, um acht Uhr. Tercihleri ifade edebilmek. Önemli kelimeler ve ifadeler. Fiil çekimleri ve cümle içindeki yeri. Edatlar: von... bis = 'den -'e kadar. Verbkonjugation: „möchten“. Verbkonjugation: lesen, treffen, schlafen, fahren.
11 Gefallen / Missfallen ausdrücken. prädikatives Adjektiv. Verbkonjugation: gefallen. Nachfragen. Zustimmen, widersprechen, verneinen. Anzeigen lesen und schreiben. Verbkonjugation: lesen, treffen, schlafen, fahren. Memnuniyet / memnuniyetsizlik ifadesi. Talepler. Katılıyorum, katılmıyorum, inkar. İlan okuma ve yazma.
12 Buchstabieren. Gegenstaende benennen und beschreiben. Reklamation. Imperativ: "Sie". Rechnen. Um Auskunft bitten. Harflendirme. Emir Kipi: "Sie/siz". Yazım. Öğeleri adlandırma ve tanımlama. Şikayet. Bilgi talep etmek.
13 Trennbare Verben: einsteigen, aussteigen, umsteigen. Öffentliches Verkehr. Anzeigen zuhören und verstehen. Richtung orientieren. Orientierung. Ayrılabilir fiiller: einsteigen, aussteigen, umsteigen. Toplu taşıma. Mesajı dinlemek ve anlamak. Rota belirlemek. Oryantasyon.
14 Lesemagazinen allgemein über alle Lektionen. Unterwegs sein. Sprechtraining. Regeln in Verkehr. Durchsagen. Verben. Genel olarak tüm konularla ilgili okuma metinleri okumak. Hareket halinde olmak ve trafik. Konuşma alıştırmaları. Trafik kuralları. Duyuruları değerlendirmek. Yeni Fiiller.
Kaynaklar
Ders Notu

"Menschen" daF Kursbuch A1.1 Hueber Verlag / Sandra Evans, Franz Specht

Ders Kaynakları

"Menschen" daF Kursbuch A1.1 Hueber Verlag / Sandra Evans, Franz Specht

Ek Kaynaklar:

Linie 1 Einstiegskurs.

Deutsch im Alltag

Kurs- und Übungsbuch

Susan Kaufmann, Lutz Rohrmann, Annalisa Scarpa-Diewald 2018 Klett Verlag; Landeskunde, Hueber V. Aussprachespiele, Hirschfeld, Ursula; Klett. Niebisch, Daniela. Schritte International-1. Hueber Verlag, Funk, Bab.la-Wörterbuch. Cengiz, Birgit. Almanca Dilbilgisi. Sümer Kitabevi.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme X
2 Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme
3 Yabancı dil becerisini geliştirme X
4 Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme
5 Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme
6 Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme X
7 Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme X
8 Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme X
9 Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme X
10 Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme
11 İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme
12 Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme X
13 Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme
14 Uluslararası Güvenlik sorunlarını ve bu alana ilişkin teorik yaklaşımlarını inceleme
15 Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme
16 Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme X
17 İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme
18 Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme X
19 Temel bilgisayar becerilerini edinme
20 Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 10
2. Ödev 10
1. Proje / Tasarım 40
1. Ara Sınav 40
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 14 14
Ödev 2 7 14
Performans Görevi (Uygulama) 1 2 2
Final 1 24 24
Proje / Tasarım 1 20 20
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5