Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Modern Devlet | SBK 409 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İRFAN HAŞLAK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İRFAN HAŞLAK, |
Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. Ensar Kıvrak |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders, kavramsal düzeyde devleti ele alıp, devletin ortaya çıkışını, devlet tiplerini ortaya koymak ve modern devletin tarihsel kökenlerini, özelliklerini sunmak ve modern devletin görevlerini irdelemeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Devlet kavramının etimolojik kökeni, devletin ortaya çıkışı, geleneksel devlet tipleri, modern devletin tarihsel kökenleri, modern devletin nitelikleri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Devlet örgütünün ne zamandan beri var olduğunu bilir | Anlatım, | Sınav, |
2 | Devletin tarih boyunca geçirdiği dönüşümü öğrenir | Anlatım, | Sınav, |
3 | Devletin ortaya çıkışı konusundaki farklı perspektifleri öğrenir | Anlatım, | Sınav, |
4 | Geleneksel devlet tiplerinin ayırt edici özelliklerini bilir | Anlatım, | Sınav, |
5 | Modern devletin oluşum sürecini bilir | Anlatım, | Sınav, |
6 | Modern devletin temel niteliklerini neler olduğunu bilir. | Anlatım, | Sınav, |
7 | Modern devlet türlerini bilir. | Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Devlet: etimolojik köken ve devlet örgütünün ortaya çıkışı | |
2 | Siyaset biliminin bir konusu olarak devlet | |
3 | Siyasi düşünceler tarihinin bir konusu olarak devlet | |
4 | Devletin ortaya çıkışını izah eden yaklaşımlar: I | |
5 | Devletin ortaya çıkışını izah eden yaklaşımlar: II | |
6 | Devlet türleri: Geleneksel devlet(ler) | |
7 | Devlet türleri: Demokratik devlet | |
8 | Üniter ve birleşik devlet | |
9 | Modern devlet: Tanım ve tarihçe | |
10 | Modern devletin tarihsel gelişimi: Feodalite ve rönesansın mirası | |
11 | Modern devletin tarihsel gelişimi: Mutlakiyetçi monarşi döneminin mirası | |
12 | Modern devletin nitelikleri | |
13 | Siyasal ideolojilerin devlet anlayışı | |
14 | (modern) devletin görevleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Poggi, G.(2019) Modern Devletin Gelişimi: Sosyolojik Bir yaklaşım, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları: İstanbul Strayer, Joseph R.(2020)Modern Devletin Kökenleri, Say: İstanbul Yayla, Atilla (2015) siyaset Bilimi, Adres yayınları.Ankara |
Ders Kaynakları | Poggi, G.(2019) Modern Devletin Gelişimi: Sosyolojik Bir yaklaşım, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları: İstanbul Strayer, Joseph R.(2020)Modern Devletin Kökenleri, Say: İstanbul Yayla, Atilla (2015) siyaset Bilimi, Adres yayınları.Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip etmek | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olmak | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilmek | ||||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olmak | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmak | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilmek | ||||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olmak | ||||||
10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilmek | ||||||
11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Devlet örgütünün ne zamandan beri var olduğunu bilir | 5 | ||||||||||
2 | Devletin tarih boyunca geçirdiği dönüşümü öğrenir | 5 | ||||||||||
3 | Devletin ortaya çıkışı konusundaki farklı perspektifleri öğrenir | 5 | ||||||||||
4 | Geleneksel devlet tiplerinin ayırt edici özelliklerini bilir | 5 | ||||||||||
5 | Modern devletin oluşum sürecini bilir | 5 | ||||||||||
6 | Modern devletin temel niteliklerini neler olduğunu bilir. | 5 | ||||||||||
7 | Modern devlet türlerini bilir. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 10 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Ara Sınav | 70 |
3. Ara Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|