Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nitel Araştırma Yöntemleri | SBK 439 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖZER KÖSEOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yunus Emre AYDIN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin nitel araştırma yöntem ve araçlarına ilişkin farkındalıklarını arttırmaktır. Derse katılan öğrenciler nitel araştırma önerisi geliştirme, verileri derleme ve analiz etme konusunda yeterlilik kazanırlar. |
Dersin İçeriği | Sosyal Bilimlerde Paradigmalar, Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemleri, Niteliksel Araştırma Tasarımı, Niteliksel Veri Analizi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal bilimlerde nitel araştırmanın önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Nitel araştırma tasarımı yapar ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Farklı nitel veri toplama tekniklerini bilir ve kullanabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Nitel verileri analiz eder ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş: niçin nitel araştırma? | |
2 | Sosyal bilimlerin doğası ve gelişimi: Paradigma Savaşları | |
3 | Nitel araştırma desenleri I | |
4 | Nitel araştırma desenleri II | |
5 | Nitel araştırma dizaynı | |
6 | Nitel araştırmada örneklem | |
7 | Gözlem ve Görüşme | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Odak grup görüşmesi | |
10 | Doküman incelemesi ve metafor analizi | |
11 | Nitel veri analizi I | |
12 | Nitel veri analizi II | |
13 | Nitel veri analizi III ve Raporlama | |
14 | Nitel araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - Yıldırım, A. ve H. Şimşek (2011), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin , Ankara. |
Ders Kaynakları | - Kuş, E. (2003), Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri, Anı, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip etmek | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olmak | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilmek | X | |||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olmak | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmak | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilmek | X | |||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olmak | X | |||||
10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilmek | X | |||||
11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyal bilimlerde nitel araştırmanın önemini kavrar | |||||||||||
2 | Nitel araştırma tasarımı yapar ve uygular | |||||||||||
3 | Farklı nitel veri toplama tekniklerini bilir ve kullanabilir | |||||||||||
4 | Nitel verileri analiz eder ve yorumlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 3 | 7 | 21 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |