Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Drama CGP 201 3 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER
Dersi Verenler Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER, PSİKOLOG ÇİĞDEM ÇAN ASLAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı drama etkinliklerinin kullanılması ile öğrencilerin niteliklerinin arttırılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Dramanın tanımı,Drama türleri arasında fark ve benzerlikler,Pedogojik dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki önemi,Pedogojik dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki yararları,Yaratıcı drama,Drama teknikleri,Drama türleri,Dramatik etkinlikler,Eğitimde yaratıcı dramanın uygulama basamakları,Drama yapılacak ortamın hazırlanması,Yaratıcı daramada öğretmenin(lider) rolü,Okul öncesi eğitimde dramatik etkinliklerin planlanması
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dramanın tanımı ve Drama türleri arasında fark ve benzerlikleri öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 Pedogojik dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki önemini öğrenir. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 Pedogojik dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki yararlarını öğrenir. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
4 Yaratıcı drama, Drama teknikleri,Drama türleri ve Dramatik etkinlikleri öğrenir. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
5 Eğitimde yaratıcı dramanın uygulama basamaklarını öğrenir. Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
6 Drama yapılacak ortamın hazırlanmasını öğrenir. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
7 Yaratıcı daramada öğretmenin(lider) rolünü öğrenir. Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
8 Okul öncesi eğitimde dramatik etkinliklerin planlanmasını öğrenir. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dramanın tanımı [1] Sayfa:4-11
2 Drama türleri arasında fark ve benzerlikler [1] Sayfa:11-18
3 Pedogojik dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki önemi [1] Sayfa:18-25
4 Pedogojik dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki yararları [1] Sayfa:25-31
5 Yaratıcı drama [1] Sayfa:31-37
6 Drama teknikleri [1] Sayfa:37-41
7 Drama türleri [1] Sayfa:41-47
8 YIL İÇİ SINAV
9 Dramatik etkinlikler [1] Sayfa:47-55
10 Eğitimde yaratıcı dramanın uygulama basamakları [1] Sayfa:55-61
11 Drama yapılacak ortamın hazırlanması [1] Sayfa:61-67
12 Drama yapılacak ortamın hazırlanması [1] Sayfa:67-78
13 Yaratıcı daramada öğretmenin(lider) rolü [1] Sayfa:78-89
14 Okul öncesi eğitimde dramatik etkinliklerin planlanması [1] Sayfa:89-97
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları [1]Eğitimde Drama(2000) Neriman ARAL,Ya-Pa Yayınları,İstanbul
[2]Okul Öncesi Eğitiminde Drama Teoriden Uygulamaya(2006)Komisyon,Kök Yayınları,Ankara
[3]Çocuk Eğitiminde Drama(2004)Nursel Uyar Dalkılıç,Mübeccel Gönen,Epsilon Yayınevi,İstanbul
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
3 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek
4 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak
6 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak
7 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak.
8 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak
9 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak
10 Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
11 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak.
12 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar.
13 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir.
14 Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 90
1. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 5 5
Sözlü Sınav 1 15 15
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,8
Dersin AKTS Kredisi 4