| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Process Analysıs | ISL 326 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA CAHİT UNGAN |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA CAHİT UNGAN, |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Asuman ÜSTÜNDAĞ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilere analitik ve kritik düşünme yetenekleri kazandırarak onların süreç geliştirme çalışmalarına katkıda bulunmalarını sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu derste bir sürecin tanımı, süreç geliştirme ile diğer kalite geliştirme girişimlerinin ilişkisi, süreç analizi ve geliştirme metodolojisi, yeniden dizayn, sürekli geliştirme ve altı sigma gibi konular verilecektir |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Süreci tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Sürecin kritik performans ölçülerini belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Süreçle ilgili veri toplar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Süreç bilgilerini analiz etmesini ve analizden anlamlı sonuçlar çıkarır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Süreç geliştirmeyi kolaylaştıracak örgütsel faktörlerin farkına varır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Süreç analizine giriş | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 2 | Süreç odaklı kavramlar: gerçek zamanlı kurum, Çevik işletmeler, Süreç yönetimi ve TKY, ERP, yeniden dizayn arası ilişki | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 3 | Süreçleri anlamak için bir çerçeve | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 4 | Süreçleri tanımlama ve kritik süreçleri seçme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 5 | Süreç analizinde kullanılan araçlar-uygulama | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 6 | Süreç analizinde kullanılan araçlar-uygulama | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 7 | Süreç analizinde kullanılan araçlar-uygulama | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 8 | Süreç performans ölçütleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 9 | Ara sınav | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 10 | Yeniden dizayn ve sürekli geliştirme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 11 | Yeni süreçlerin uygulanması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 12 | Altı sigma | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 13 | Değişim yönetimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 14 | Sınıf içi sunumlar | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Marvin S., (2004), Process Analysis and Improvement: Tools and Techniques, McGraw-Hill/Irwin. |
| Ders Kaynakları | Madison, Dan, (2005), Process Mapping, Process Improvement and Process Management, Paton Pres. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
| 2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
| 3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
| 4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
| 5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
| 6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
| 7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
| 8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Süreci tanımlar | ||||||||
| 2 | Sürecin kritik performans ölçülerini belirler | ||||||||
| 3 | Süreçle ilgili veri toplar | ||||||||
| 4 | Süreç bilgilerini analiz etmesini ve analizden anlamlı sonuçlar çıkarır | ||||||||
| 5 | Süreç geliştirmeyi kolaylaştıracak örgütsel faktörlerin farkına varır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 136 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||