| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Productıon Systems | ISL 308 | 6 | 4 + 0 | 4 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA CAHİT UNGAN |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA CAHİT UNGAN, |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Asuman ÜSTÜNDAĞ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere işletmeler için rekabette önemli fonksiyonlardan birisi olan üretimle ilgili stratejik, taktik ve operasyonel düzeyde kararlar almayı öğretmektir. |
| Dersin İçeriği | İş yeri düzenleme, Üretim planlama, tedarik zinciri yönetimi, proje yönetimi ve iş çizelgeleme ve sıralama |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Verimli ve etkili bir işyeri düzenlemesinin nasıl yapılacağını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 2 | Yöntem ve zaman analizi yapar ve iyileşme önerileri geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 3 | Bütünleşik üretim planı hazırlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 4 | Malzeme ihtiyaç planı için gerekli girdileri tanımlar ve malzeme ihtiyaç planı hazırlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 5 | Tedarik zinciri yönetimini tanımlar ve tedarik zinciri yönetiminin iyi işlemesi için gerekli şartları tarif eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 6 | PERT ve CPM uygulamaları yapar, bir projenin maliyeti göz önünde bulundurarak hızlandırılmasını hesaplar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 7 | İşlerin hangi kriterlere göre sıralanacağını tanımlar | Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İşyeri Düzenleme | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013) |
| 2 | İşyeri Düzenleme | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013) |
| 3 | İş Analizi | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013) |
| 4 | Bütünleşik Planlama | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013) |
| 5 | Bütünleşik Planlama | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013) |
| 6 | Malzeme İhtiyaç Planlaması | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013) |
| 7 | Malzeme İhtiyaç Planlaması | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013) |
| 8 | Tedarik Zinciri Tasarımı | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013) |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | Tedarik Zinciri Bütünleşmesi | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013) |
| 11 | Proje Yönetimi | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013) |
| 12 | Proje Yönetimi | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013) |
| 13 | Sıralama ve Çizelgeleme | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013) |
| 14 | Sıralama ve Çizelgeleme | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013) |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013), Operations Management, 9/E, Pearson Publishing. |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
| 2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
| 3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
| 4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
| 5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
| 6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
| 7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
| 8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Verimli ve etkili bir işyeri düzenlemesinin nasıl yapılacağını bilir | ||||||||
| 2 | Yöntem ve zaman analizi yapar ve iyileşme önerileri geliştirir | ||||||||
| 3 | Bütünleşik üretim planı hazırlar | ||||||||
| 4 | Malzeme ihtiyaç planı için gerekli girdileri tanımlar ve malzeme ihtiyaç planı hazırlar | ||||||||
| 5 | Tedarik zinciri yönetimini tanımlar ve tedarik zinciri yönetiminin iyi işlemesi için gerekli şartları tarif eder | ||||||||
| 6 | PERT ve CPM uygulamaları yapar, bir projenin maliyeti göz önünde bulundurarak hızlandırılmasını hesaplar | ||||||||
| 7 | İşlerin hangi kriterlere göre sıralanacağını tanımlar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 10 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Ödev | 2 | 4 | 8 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,28 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||