Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Internatıonal Busıness | ISL 302 | 6 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. REMZİ ALTUNIŞIK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ESRA DİL, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Umut Orhan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı öğrencilerin, firmaların neden kendi ülke sınırları dışında yatırım yaptıklarını, yabancı pazarlardaki faaliyetlerinin nasıl şekillendiğini, yabancı pazarlara giriş stratejilerinin neler olduğunu, bu pazarlarda is yapabilmenin temel koşullarını ve küresel rekabetin temel dinamiklerini öğrenmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Uluslararası işletmecilik süreci ve genel perspektif, uluslararası işletmecilik fonksiyonları ve stratejileri, stratejik planlama, politik riskin yönetimi, uluslararası faaliyetlerde örgütleme, Karar verme ve kontrol. Uluslararası insan kaynakları yönetimi, uluslararası işletmeciliğinin insan yönü |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Küreselleşme olgusu ve küreselleşmenin ekonomik boyutunu yorumlayabilmek | Anlatım, Tartışma, Altı Şapka, | Sınav, |
2 | Firmaların uluslararasılaşma nedenlerini analiz edebilmek | Anlatım, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
3 | Uluslararası pazarlara giriş stratejilerini formule edebilmek | Anlatım, | Sınav, |
4 | Uluslararası pazarlarda rekabet edebilmenin ve başarılı olmanın yollarını tartışabilmek | Anlatım, Tartışma, | Sınav, |
5 | Uluslararası pazar çevresini analiz edebilmek | Anlatım, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
6 | Uluslar arası yatırımlarda yatırım yapılan ülkenin kültürünü analiz edebilmek | Anlatım, Altı Şapka, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uluslararası işletmecilikle ilgili temel kavramlar | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Küreselleşme ve uluslararası işletmecilik | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Uluslararası ticaret teorileri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Uluslararası ticaret teorileri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Firmaların uluslararasılaşma nedenleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Firmaların uluslararasılaşma biçimleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Uluslararası pazarlara giriş stratejileri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Doğrudan yabancı yatırım teorileri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Uluslar arası işletme çevresi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Uluslararası işletmeler ve kültür | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Uluslararası işletmelerde liderlik | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Uluslararası işletmelerde insan kaynakları yönetimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Firma analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Esin Can Mutlu, (2005), Uluslararası İşletmecilik "Teori ve Uygulama" Beta Yayınları. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Küreselleşme olgusu ve küreselleşmenin ekonomik boyutunu yorumlayabilmek | ||||||||
2 | Firmaların uluslararasılaşma nedenlerini analiz edebilmek | ||||||||
3 | Uluslararası pazarlara giriş stratejilerini formule edebilmek | ||||||||
4 | Uluslararası pazarlarda rekabet edebilmenin ve başarılı olmanın yollarını tartışabilmek | ||||||||
5 | Uluslararası pazar çevresini analiz edebilmek | ||||||||
6 | Uluslar arası yatırımlarda yatırım yapılan ülkenin kültürünü analiz edebilmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |