Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Organızatıonal Behavıour | ISL 204 | 4 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARAKİRAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARAKİRAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çalışma ortamındaki kişilerin gerek kendileri, gerek iş arkadaşları gerekse örgütleri ile ilgili algılama, iletişim, öğrenme, motivasyon, iş tatmini, tutumlar, gruplar, liderlik, iletişim, çatışma, stres ve zaman yönetimi gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste kişinin kendini daha iyi tanıması için algılama, atfetme, öğrenme, kişilik, güdüleme, iş tatmini, tutumlar, gruplar, liderlik, iletişim, çatışma, stres ve zaman yönetimi gibi konulara değinilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetim sürecinde örgütsel davranışın gelişimini anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Algılama, atfetme ve öğrenme teorilerini örnekler vererek açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Tutumlar ve grup dinamiklerini örnekler ile özetler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Liderlik teorilerini ve iletişim çeşitlerini yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Çatışma, stres ve zaman yönetimini bilir ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Yıldırma ve Tükenmişlik teorilerini örnekler vererek anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Motivasyon Teorileri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | İş Tatmini | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Liderlik ve Liderlik Teorileri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Çatışma Yönetimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Stres Yönetimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Örgütsel Bağlılık | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | ARA SINAV | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | Örgütsel Güven | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
9 | Örgütsel Adalet | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Psikolojik Sözleşme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Örgütsel Vatandaşlık Davranışı | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | İşkoliklik | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Yıldırma (Mobbing) | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Tükenmişlik | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Bauer, Talya ve Erdoğan, Berrin, , An Introduction to Organizational Behavior, 2012, (http://lardbucket.org). Robbins, S. 2001. Organizational Behavior. New Jersey: Prentice-Hall Inc.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yönetim sürecinde örgütsel davranışın gelişimini anlatır. | ||||||||
2 | Algılama, atfetme ve öğrenme teorilerini örnekler vererek açıklar. | ||||||||
3 | Tutumlar ve grup dinamiklerini örnekler ile özetler. | ||||||||
4 | Liderlik teorilerini ve iletişim çeşitlerini yorumlar. | ||||||||
5 | Çatışma, stres ve zaman yönetimini bilir ve yorumlar. | ||||||||
6 | Yıldırma ve Tükenmişlik teorilerini örnekler vererek anlatır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |