Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon | TIP 507 | 5 | 22 + 63 | 5 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KEMAL NAS |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İBRAHİM TEKEOĞLU, Prof.Dr. AYHAN KAMANLI, Prof.Dr. KEMAL NAS, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kas-iskelet sistemi problemleri, nörolojik hastalıklar, amputasyonlar, pelvik organ fonksiyon bozuklukları, kardiyopulmoner yetmezlik, kronik ağrı ve kansere bağlı özürlülük gibi akut ve kronik problemlere bütünsel olarak yaklaşım, tüm yaş gruplarında özürlülüğe yol açan tıbbi durumların ve bunlara bağlı olarak oluşan hastalık halinin önlenmesi, teşhisi, tedavisi ve rehabilitasyonu ile ilgili temel bilgilerin ve yaklaşımların öğrenilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu klinik uygulama dersinin içeriği Klinik öncesi eğitim sürecinde öğrenilen kas iskeler sisteminin temel anatomik özelliklerinin tekrar edildiği ve fizik tedavi ve rehabilitasyon ABD nin ilgilendiği temel hastalıklar ile ilgili öğrencilere tanı, ayrıcı tanı ve tedavi ile ilgili bilgilerin verildiği derslerden oluşmaktadır.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon’un ana prensiplerini bilir | Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, |
2 | Kas- iskelet sistemi hastalıklarının tanı, konservatif tedavi ve rehabilitasyonu hakkında bilgi sahibi olur. | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, |
3 | Akut ve Kronik ağrıya yaklaşım ve tedavi prensiplerini bilir | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
4 | Nörolojik, ortopedik rehabilitasyon prensiplerini bilir | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
5 | Sportif yaralanmalarda tanı ve tedavi prensiplerini bilir | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
6 | Fizyolojik ya da anatomik yetersizliği olan kişilerin, mevcut kapasitelerini en üst düzeye çıkarmak, bağımlılıklarını azaltmak ve yaşam kalitelerini yükseltmek için gerekli rehabilitasyon prensiplerini bilir | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
7 | İnflamatuvar romatizmal hastalıklarda tanı ve tedavi prensiplerini bilir | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fizik tedavi ajanları | |
2 | Otoimmün romatizmal hastalıklar | |
3 | Egzersiz temel kavramlar | |
4 | Osteoartrit tanı ve rehabilitasyon | |
5 | Yumuşak doku romatizmaları | |
6 | Nsaı ilaçların kullanım ilkeleri | |
7 | Artrit kavramı, Bel ağrısı ve ayırıcı tanısı | |
8 | Hemipleji rehabilitasyonu | |
9 | Osteoporoz | |
10 | Spinal kord yaralanmaları | |
11 | Psöriatik artrit | |
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Staj dersleri öncesinde öğrencilerle güncel ders notları paylaşılmaktadır |
Ders Kaynakları | 1. Oğuz H, Dursu E, Dursun N. Tıbbi Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitabevleri. 2.ci Baskı, 2014 Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Klippel HJ, Stone HJ, Crofford JL, White HP. Primer On The Rheumatic Disorders. Thierteenth edition.Springer, Arthritis Foundation, 2008, USA. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
3 | Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
4 | Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir | ||||||
5 | Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | ||||||
6 | Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
7 | İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
8 | Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır | ||||||
9 | Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 4 | 4 |
Sözlü Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 1 | 64 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |