Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Adli Tıp | TIP 501 | 5 | 39 + 24 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA İHSAN USLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA İHSAN USLAN, Uzm.Dr. ENES EMRE ÖZTÜRK, YUNUS YÜREKLİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ölüm teşhisini koyar, ölü muayenesini yapıp bulguları tanıyabilir, defin ruhsatı düzenler, klasik otopsi yapılması gereken durumlarda cesedin ilgili merkeze yönlendirilmesini sağlar. | Anlatım, | Sınav, |
2 | Tıbbi etik ilkeler ışığında, muayene koşullarını oluşturarak, hasta hekim ilişkisinde etik değerlere uygun hekim sorumluluğunu göster | Anlatım, | Sınav, |
3 | Yaraları değerlendirir, adli tıbbi açıdan yaranın ağırlığını değerlendirir | Anlatım, | Sınav, |
4 | Adli olguları tanıyabilir, adli olguların değerlendirme sürecinde anamnez alabilir, olgunun özelliğine göre beden muayenesini yapar ve gerekli konsültasyonları sağlayabilir, | Anlatım, | Sınav, |
5 | Aile içi şiddetin tanımı ve sınıflandırmasını yapar. Çocuk istismarı olgularına genel yaklaşımı bilir | Anlatım, | Sınav, |
6 | Adli kimlik ve tıbbi kimlik kavramlarını bilir | Anlatım, | Sınav, |
7 | Minnesota ve İstanbul protokolünü bilir | Anlatım, | Sınav, |
8 | Adli psikiyatriyi ilgilen konular ve hukuksal önemi, adli psikiyatriyi ilgilen konularda muayene yöntemlerini bilir | Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tıbbi Etik ve Aydınlatılmış Onam, | |
2 | Asfiksiler, | |
3 | İnsan Hakları ve İhlalleri ve Kimliklendirme | |
4 | Olay Yeri İncelemesi, Adli Toksikoloji ve Madde Bağımlılığı, | |
5 | TCK'da Hekimleri İlgilendiren Yasalar, | |
6 | Bilirkişilik-Hekimin Hukuki Sorumluluğu, | |
7 | Yaralar (Künt Cisim, Delici Alet, Kesici Alet, Ezici-Kesici Alet Yaraları, Delici-Kesici Alet, Ateşli Silah Yaraları, ) | |
8 | Aile İçi Şiddet-Kadına Yönelik Şiddet, Adli Psikiyatri, Çocukta Adli Psikiyatri, | |
9 | Çocuk İhmali ve İstismarı, Cinsel Saldırı Suçları, | |
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
3 | Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir | ||||||
4 | Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir | ||||||
5 | Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | ||||||
6 | Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | ||||||
7 | İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | ||||||
8 | Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır | ||||||
9 | Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sözlü Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 1 | 48 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 72 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |