Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kardiyoloji TIP 407 4 43 + 28 5 5
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler

yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İBRAHİM KOCAYİĞİT
Dersi Verenler Prof.Dr. HÜSEYİN GÜNDÜZ, Prof.Dr. MEHMET AKİF ÇAKAR, Prof.Dr. MEHMET BÜLENT VATAN, Prof.Dr. HARUN KILIÇ, Doç.Dr. MUHAMMED NECATİ MURAT AKSOY, Prof.Dr. MUSTAFA TARIK AĞAÇ, Prof.Dr. ERSAN TATLI, Doç.Dr. İBRAHİM KOCAYİĞİT, Öğr.Gör.Dr. YUSUF CAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Kardiyoloji stajının amacı; koroner arter hastalığı, kalp yetersizliği, hipertansiyon, kalp kapak hastalıkları ve ritim bozuklukları gibi toplumda yaygın görülen kardiyovasküler hastalıkları tanıma, bu hastalıklardan korunma, tedavisi ve acil kardiyak hastalıkların yönetimi gibi konularda bilgi, beceri ve yeterliklerinin kazanılmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Kardiyoloji alanında çekirdek eğitim programında belirtilen öğrenim hedeflerini kapsayacak şekilde yetişkin hastalardaki kardiyovasküler hastalıkların semptom ve bulguları, tanı ve tedavi prensiplerini kapsar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 EKG okuma ve yorumlamayı öğrenir Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Sözlü Sınav,
2 Akciğer Grafisi okuma ve yorumlamayı öğrenir Alıştırma ve Uygulama, Sözlü Sınav,
3 Temel Yaşam Desteği algoritmasını uygulayabilir Alıştırma ve Uygulama, Sözlü Sınav,
4 Koroner Yoğun Bakım hasta takibi yapabilir Alıştırma ve Uygulama, Sözlü Sınav,
5 Göğüs ağrısı ayırıcı tanısı yapabilir Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Sözlü Sınav,
6 Dispne ayırıcı tanısı yapabilir Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Sözlü Sınav,
7 Akut koroner sendrom tanısı ve tedavisi yapabilir Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Sözlü Sınav,
8 Aritmi tanısı ve tedavisi yapabilir Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Sözlü Sınav,
9 Kalp ve Damar hastalıklarından primer ve sekonder korunma tedavilerini öğrenir Alıştırma ve Uygulama, Sözlü Sınav,
10 Kardiyovasküler sistem muayenesi yapabilir Alıştırma ve Uygulama, Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kardiyovasküler sistem muayenesi, Kalp sesleri ve üfürümler
2 EKG değerlendirme
3 Stabil/Anstabil angina pektoris
4 Kalp kapak hastalıkları
5 Akut ST yükselmeli ve ST yükselmesiz miyokard enfarktüsü
6 Kalp yetersizliği, Akut akciğer ödemi ve kardiyojenik şok
7 Endokardit, Perikardit, Miyokardit ve kardiyomiyopatiler
8 Kardiyopulmoner arrest ve CPR
9 Kalp ritm bozuklukları, Atrial fibrilasyonda antikoagülasyon
10 Esansiyel hipertansiyon ve tedavisi, Sekonder hipertansiyon
11 Akut romatizmal ateş, Pulmoner emboli, Pulmoner hipertansiyon
12 Hiperlipidemi ve tedavisi
13 Doğumsal kalp hastalıkları, Kardiyak belirteçler ve kalp tümörleri
14 Girişimsel kardiyoloji, Non-invazif kardiyak değerlendirme, Senkop ve kalıcı kalp pilleri-ICD
Kaynaklar
Ders Notu

Kardiyovasküler sistem muayenesi, kalp sesleri ve üfürümler, EKG değerlendirme, kalp kapak hastalıkları, stabil angina pektoris, anstabil angina pektoris, akut ST yükselmeli ve ST yükselmesiz miyokard enfarktüsü, kalp yetersizliği, akut akciğer ödemi ve kardiyojenik şok, endokardit, perikardit, kardiyopulmoner arrest ve CPR, kalp ritm bozuklukları, miyokardit ve kardiyomiyopatiler, esansiyel hipertansiyon ve tedavisi, akut romatizmal ateş, pulmoner emboli, hiperlipidemi ve tedavisi, pulmoner hipertansiyon, doğumsal kalp hastalıkları, sekonder hipertansiyon, gebelikte kalp hastalıkları, atrial fibrilasyonda antikoagülasyon, kardiyak belirteçler ve kalp tümörleri, girişimsel kardiyoloji, non-invazif kardiyak değerlendirme, senkop ve kalıcı kalp pilleri-ICD

Ders Kaynakları

Braunwald's Heart Disease A textbook of Cardiovascular Medicine 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. X
2 Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur X
3 Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir X
4 Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir X
5 Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır X
6 Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır X
7 İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. X
8 Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır X
9 Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sözlü Sınav 1 2 2
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 100 1 100
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,8
Dersin AKTS Kredisi 5