Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kadın Hastalıkları ve Doğum TIP 405 4 80 + 132 10 10
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler

yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MEHMET SÜHHA BOSTANCI
Dersi Verenler Prof.Dr. SELÇUK ÖZDEN, Prof.Dr. ARİF SERHAN CEVRİOĞLU, Prof.Dr. NERMİN AKDEMİR, Doç.Dr. HİLAL USLU YUVACI, Prof.Dr. MEHMET SÜHHA BOSTANCI, Dr.Öğr.Üyesi OSMAN KÖSE,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Ülkemizin kadın hastalıkları ve gebelik sorunlarını bilen, koruyucu, önleyici hekimliği önemseyen, sık karşılaşılan ve acil kadın hastalıklarının ve gebelik hastalıklarının tedavisini yapabilen hekimler olarak yetişmelerini sağlamaktır.

Hastadan öykü alma, fizik muayene yapma, dosya hazırlama ve hasta izlemi bilgi ve becerilerinin kazandırılması

Hekim hasta iletişim becerisini geliştirilmesi,

Temel jinekolojik ve ve obstetrik muayene yöntemlerinin öğretilmesi

Jinekolojik ve obstetrik hastalıklarda ayırıcı tanı yapabilme ve tanıya ulaşmak için tetkikleri planlayabilme becerilerinin geliştirilmesi,

Acil obstetrik ve jinekolojik problemlerde tanı ve yönetim algoritmalarının öğretilmesi

Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 jinekolojik muayene yapabilir Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sözlü Sınav,
2 obstetrik muayene yapabilir Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sözlü Sınav,
3 normal doğum ekibine katılarak, normal doğum sürecine dahil olabilir Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sözlü Sınav,
4 gebe takibini 1. basamak sağlık tesisleri düzeyinde yapabilirakibini 1. basamak düzeyinde yapabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sözlü Sınav,
5 gebelikte bebek iyilik halini değerlendirebilmek için NST testini yorumlayabilir Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sözlü Sınav,
6 gebelik öncesi jinekolojik değerlendirmeyi yapabilir Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sözlü Sınav,
7 infertil hastanın ilk değerlendirmesini yapabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav, Ödev,
8 jinekolojik kanser taramalarından smear testini yapabilir Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sözlü Sınav,
9 doğum sonrası lohusa takibini yapabilir Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kadın reprodüktif sistem anatomisi ve Reprodüktif sistem fizyolojisi
2 Reprodüktif sistem endokrinolojisi ve menstrüel siklus
3 Gebelik beklenen fizyolojik değişiklikler
4 Gebe takibi ve gebelik takibinde önemli basamaklar ve aciller
5 Doğum (normal vaginal doğum, sezeryan doğum)
6 Doğum komplikasyonlarının yönetimi
7 Lousalık dönemi
8 Adölesan dönemi jinekolojik hastalıklar
9 Jinekolojik hasta değerlendirilmesi
10 Jinekolojik benign hastalıklar, teşhis ve tedavileri
11 Jinekolojik malign hastalıklar, teşhis ve tedavileri
12 Üreme fizyolojisi, infertilite ve infertil çift yönetimi
13 Menapoz, menapoz hasta yönetimi
14 Menapoz sonrası kadın sağlığı
Kaynaklar
Ders Notu

Ders notları sunu şeklinde hazırlanmış olup ders sonunda ilgili öğretim üyesi tarafından ppt yada pdf formatında paylaşılacaktır.

Ders Kaynakları

Williams Jinekoloji, Nobel Tıp Kitabevi  

Williams Obstetri, Güneş Kitabevi

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. X
2 Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur X
3 Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir X
4 Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir X
5 Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır X
6 Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır X
7 İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. X
8 Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır X
9 Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sözlü Sınav 1 4 4
Performans Görevi (Seminer) 4 1 4
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 80 1 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 50 2 100
Final 1 4 4
Performans Görevi (Uygulama) 60 1 60
Toplam İş Yükü 252
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 10,08
Dersin AKTS Kredisi 10