Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ruh Sağlığı ve Hastalıkları | TIP 609 | 6 | 0 + 160 | 6 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET BÜLENT YAZICI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ATİLA EROL, Prof.Dr. ESRA YAZICI, Prof.Dr. ALİ SAVAŞ ÇİLLİ, Prof.Dr. AHMET BÜLENT YAZICI, |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Dr. Leyla Mammadova |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ruh Sağlığı ve Hastalıkları alanında intörlere temel teorik bilgileri öğretmek ve pratik uygulamalar konusunda eğitim vermek amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği | Hasta ve yakınından öykü alma, psikiyatrik muayene, dosya hazırlama ve hasta izlem uygulamaları yapılması Yaygın görülen ruhsal hastalıklarin tanınması, temel tedavi uygulamalarının öğrenilmesi Psikofarmakolojik tedavilerin hastalıklar bazında dozaj ve süresinin, ilaç etkileşimleri ve kombinasyonların, riskli hasta gruplarının öğrenilmesi. Genel tıbbi hastalıklara biyopsikososyal yaklaşım temelinde tedavi düzenlemelerinin öğrenilmesi. Tıbbi hastalıkların psikiyatrik görünümlerinin, psikiyatrik hastalık ve belirtilerin tıbbi görünümlerinin tanınması Acil psikiyatrik hastalıklarda temel farmakolojik ve psikoterapotik müdahalelere yönelik uygulamaların öğrenilmesi. Adli psikiyatri ile ilgili uygulamaların ve adli rapor düzenleme ile ilgili örnek uygulamaların öğrenilmesi. Psikiyatrik bozuklukların tedavisinde yaygın bir şekilde kullanılan psikoterapi uygulamalarının öğrenilmesi.. Hasta ve hasta yakınları ile empatik, nonstigmatizan ve etkin iletişim kurma becerileri kazanmak.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Psikiyatrik hastaya nonstigmatizan ve empatik yaklaşımın uygulamalarla öğrenilmesi | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
2 | Psikiyatrik hastaya nonstigmatizan ve empatik yaklaşımın uygulamalarla öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
3 | Depresyon tanısı ve 1. basamak tedavisinin öğrenilmesi | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
4 | Acil psikiyatrik hastanın tanısın konulması ve ilk terapotik müdahalenin öğrenilmesi. | Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
5 | Psikotik bozuklukların tanınması ve uygun yaklaşımların öğrenilmesi | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Performans Görevi, |
6 | İki uçlu duygudurum bozuklukların tanınması ve uygun tedavi yaklaşımlarının öğrenilmesi | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, | Performans Görevi, |
7 | Alkol madde kullanım bozuklukları tanınması ve stabilizasyon ve yönlendirme ilkelerinin öğrenilmesi | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
8 | Anksiyete bozukluklarının tanısı 1. basamak tedavi becerilerin uygulamalarla pekiştirilmesi | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
9 | Kişilik Bozukluklarının tanınması ve sevk ve idare ilkelerinin öğrenilmesi | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
10 | Delirium, demans gibi organik mental rahatszlıkların tanınması ve gerekli tetkik ve incelemelerin öğrenilmesi, tedavi prensiplerinin öğrenilmesi | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
11 | Travma ile ilişkili bozuklukların tanınması, uygun terapotik mudahalelerin ve sevk ve idare ile ilgili prensiplerin öğrenilmesi | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
12 | İleri tetkik ve tedavi gerektiren diğer psikiyatrik bozuklukların tanınması ve uygun yaklaşımların öğrenilmesi | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
13 | Bu stajın sonunda öğrenciler bir psikiyatri hastasına tanı koyup temel tedavi yaklaşımları konusunda uygulamalı beceriler kazanırlar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
14 | Bu stajın sonunda öğrenciler major psikiyatrik bozuklukları tanır ve temel tedavi yaklaşımlarını öğrenmiş olurlar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikiyatrik Görüşme ve Öykü Alma | Ders Notları ve Kaynaklardan Okuma |
2 | Psikiyatrik Muayene | Ders Notları ve Kaynaklardan Okuma |
3 | Aile Hekimliğinde Duygudurum Bozuklukları (Depresyon ve Mani) ve Tedavisi | Ders Notları ve Kaynaklardan Okuma |
4 | Aile Hekimliğinde Duygudurum Bozuklukları (Depresyon ve Mani) ve Tedavisi | Ders Notları ve Kaynaklardan Okuma |
5 | Aile Hekimliğinde Anksiyete ve Tedavisi | Ders Notları ve Kaynaklardan Okuma |
6 | Aile Hekimliğinde Anksiyete ve Tedavisi | Ders Notları ve Kaynaklardan Okuma |
7 | TRSM İşlevi ve Görevleri | Ders Notları ve Kaynaklardan Okuma |
8 | Acil Psikiyatri | Ders Notları ve Kaynaklardan Okuma |
9 | Acil Psikiyatri | Ders Notları ve Kaynaklardan Okuma |
10 | Aile Hekimliğinde Şizofreni ve Tedavisi | Ders Notları ve Kaynaklardan Okuma |
11 | Aile Hekimliğinde Şizofreni ve Tedavisi | Ders Notları ve Kaynaklardan Okuma |
12 | AMATEM İşlevi ve Görevleri | Ders Notları ve Kaynaklardan Okuma |
13 | AMATEM İşlevi ve Görevleri | Ders Notları ve Kaynaklardan Okuma |
14 | Adli Psikiyatri | Ders Notları ve Kaynaklardan Okuma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları öğretim üyeleri tarafından sağlanacaktır |
Ders Kaynakları | Öztürk, M. Orhan; Uluşahın, Aylin. Ruh sağlığı ve bozuklukları. Nobel Tıp Kitabevleri, 2015Köroğlu E, Güleç C (ed): Temel Psikiyatri Kitabı, Hekimler Yayın Birliği, Ankara, 2012Oğuz Karamustafalıoğlu; Temel ve Klinik Psikiyatri, Güneş Tıp Kitapevleri,2018Sadock BJ, Sadock VA, Ruiz P (ed): Kaplan ve Sadock’s Comprehensive Textbook of Psychiatry. Lippincott Williams and Wilkins, Baltimore, (çeviri ed; H. Aydın, A Bozkurt), Güneş Kitapevi, 2007 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | X | |||||
1 | Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
3 | Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
3 | Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
4 | Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
4 | Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
8 | Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 70 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 6 | 1 | 6 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 20 | 6 | 120 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |