Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sindirim Sistemi Fizyolojisi | FZL 512 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CAHİT BAĞCI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. CAHİT BAĞCI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sindiririm sistemi ve organlarının fonksiyonları ve çalışma prensiplerini kavramak |
Dersin İçeriği | Gastrointestinal sistemin fonksiyonunun ve organizasyonunun tanımı: (Çiğneme ve tükürme, Yutma ve kusma, Gastrointestinal sistemin nörolojik düzenlenmesi, Gastrointestinal sistemin nörolojik düzenlenmesi, Gastrik hareketler, Diğer yardımcı organlar - karaciğer, safra kesesi, pankreas, Safra salgıları , Pankreas salgısı, - İnce bağırsak Yağ, karbonhidrat ve proteinlerin sindirimi ve emiliminde hücresel ve moleküler olaylar, Kalın bağırsak fizyolojisi) |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sindirim sistemini ve fonksiyonlarını tanımlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Sindirim organlarını ve fonksiyonlarını tanımlayabilir. | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, | |
3 | Mide barsak kanalı motor işlevlerini kavrayabilir | Sözlü Sınav, Sınav, | |
4 | sindirim salgıları ve fonksiyonlarını kavrayabilir | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, | |
5 | sindirim sisteminin kontrolünü kavrayabilir | Sözlü Sınav, Sınav, | |
6 | sindirim ve emilimi kavrayabilir | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, | |
7 | sindirim ve emilimi kavrayabilir | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, | |
8 | karbonhidrat metabolizmasını kavrayabilir | Sözlü Sınav, Sınav, | |
9 | protein metabolizmasını kavrayabilir | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, | |
10 | yağ metabolizmasını kavrayabilir | Sözlü Sınav, Sınav, | |
11 | besin alınımın düzenlenmesini kavrayabilir | Sözlü Sınav, Sınav, | |
12 | sindirim sistemi bozukluklarını kavrayabilir | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gastrointestinal işlevin genel ilkeleri Mide-barsak kanalının motor işlevi | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
2 | Gastrointestinal sistemin sinirsel düzenlenmesi | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
3 | Sindirim Kanalında Besinlerin Taşınması, Karıştırılması, Sindirim Kanalının Salgı işlevleri | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
4 | Sindirim kanalının Salgı işlevleri | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
5 | Sindirim Yolunda sindirim ve emilim | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
6 | Sindirim hastalıklarının fizyopatolojisi | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
7 | Karbonhidrat metabolizması | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
8 | Ara sınav | |
9 | Lipid Metabolizması | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
10 | Protein metabolizması | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
11 | Karaciğerin İşlevleri | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
12 | Diyetteki dengeler; Beslenmenin Düzenlenmesi | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
13 | Enerji vericiler ve Metabolizma Hızı | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
14 | Vücut Sıcaklığının Düzenlenmesi ve Ateş | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Program alanında çalışmakta olan ya da çalışmak isteyen bireylere ilgili ve gerekli yetkinliklerin (bilgi, beceri ve tutum) kazandırılmasını ve alanında eleştirel okuma, araştırma yapma, yayınlama yetkinliğini hedefler. | X | |||||
2 | Anabilim dalının sahip olduğu olanaklar, laboratuvar ve üniversitemizin alt yapısı gerekli eğitim vermek için yeterli olup bu olanaklarını Tıp fakültesinin diğer Anabilim dalları ile paylaşmak, multidisipliner çalışmalar planlamak ve yapmak, kliniklere yönelik eğitim faaliyetlerini yürütmek önemli hedeflerindendir. | X | |||||
3 | Yüksek Lisans Programının uygulanmasıyla genç ve dinamik insan gücü sağlanacak, araştırma projeleri yürütülerek elde edilen sonuçlar bilim dünyasına ve üniversitemize katkı sağlayacaktır. | X | |||||
4 | Sürekli öğrenmenin önemini bilir, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme. | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olabilme. | X | |||||
6 | Bir deneyi, araştırmayı tasarlama, yürütme, verileri çözümleme ve sonuçları yorumlama becerisi. | ||||||
7 | Alanlarındaki teknolojik-çağdaş teknikleri ve araç gereçleri kullanabilme. | ||||||
8 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kabiliyeti | ||||||
9 | Deneysel bir çalışma istatistiksel analizi de dahil olmak üzere planlama ve yapma. | ||||||
10 | Ulusal ve uluslararası kongreler için sözlü, yazılı sunu hazırlama. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sindirim sistemini ve fonksiyonlarını tanımlayabilir | ||||||||||
2 | Sindirim organlarını ve fonksiyonlarını tanımlayabilir. | ||||||||||
3 | Mide barsak kanalı motor işlevlerini kavrayabilir | ||||||||||
4 | sindirim salgıları ve fonksiyonlarını kavrayabilir | ||||||||||
5 | sindirim sisteminin kontrolünü kavrayabilir | ||||||||||
6 | sindirim ve emilimi kavrayabilir | ||||||||||
7 | sindirim ve emilimi kavrayabilir | ||||||||||
8 | karbonhidrat metabolizmasını kavrayabilir | ||||||||||
9 | protein metabolizmasını kavrayabilir | ||||||||||
10 | yağ metabolizmasını kavrayabilir | ||||||||||
11 | besin alınımın düzenlenmesini kavrayabilir | ||||||||||
12 | sindirim sistemi bozukluklarını kavrayabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |