Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Optımızatıon and Operatıons Management | CMM 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi UFUK KULA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mühendislik öğrencilerinin temel optimizasyon ve üretim operasyonları yönetim tekniklerini karşılaşacakları problemlerin çözümünde nasıl kullanabileceklerini öğrenmelerini sağlamak |
Dersin İçeriği | Doğrusal Programlama; Simpleks Yöntemi; Ulaşım ve Atama Problemi; Tamsayılı Programlama; Üretim Stratejisi ve Önemi; Talep Tahmin Yöntemleri; Bütünleşik Üretim Planlama; Envanter Yönetimi; Malzeme İhtiyaç Planlaması (MRP); Çizelgeleme; Kalite Yönetimi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir işletme problemini doğrusal programlama modeli olarak formule eder, grafik ve simplex yöntemlerini kullanarak çözer, sonuçları yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Ulaşım ve Atama Problemini diğer problemlerden ayırd edebilir ve uygun algoritmaları kullanarak çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
3 | Bir problemi tamsayılı programla problemi olarak formule eder, çözer ve sonuçlarını yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Hangi üretim stratejinin ne zaman kullanılmasının yerinde olduğunu bilir ve verili bir durum ve amaçlar kümesi için uygun üretim stratejisini seçer. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Temel talep tahmin yöntemleri arasında uygun olanı seçer ve uygular. | Gösteri, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Bütünleşik Üretim Plamlama ve temel Envanter yönetim tekniklerini uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
7 | Malzeme İhtiyaç Planlaması felsefesini bilir ve verili bir probleme uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
8 | Çizelgelemenin ve kalitenin önemin bilir ve temel teknikleri uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Optimizasyon ve Modellemeye Giriş | |
2 | Doğrusal Programlama ve Simplex Yöntemi | |
3 | Simplex Yöntemi-II | |
4 | Ulaşım ve Atama Problemleri | |
5 | Tamsayılı Programlama | |
6 | Operasyon Yönetimine Giriş ve Üretim Stratejileri | |
7 | Talep Tahmin Yöntemleri -I | |
8 | Talep Tahmin Yöntemleri -II | |
9 | Bütünleşik Üretim Planlama | |
10 | Envanter Yönetimi (Deterministic Modeller) | |
11 | Envanter Yönetimi (Stokastik Modeller) | |
12 | Malzeme İhtiyaç Planlama | |
13 | Çizelgeleme | |
14 | Kalite Yönetimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | TR. Ders notu dönem başında Materyal Paylaşımı bölümüne ulaşılabilir. |
Ders Kaynakları | 1. Production and Operations Analysis ( 2008) , 4th edition, Nahmias S., Irwin. 2. Factory Physics (2000), 2nd Edition, Hopp W.J., Spearman M.L., Irwin_McGraw Hill |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bir işletme problemini doğrusal programlama modeli olarak formule eder, grafik ve simplex yöntemlerini kullanarak çözer, sonuçları yorumlar. | ||||||||||||
2 | Ulaşım ve Atama Problemini diğer problemlerden ayırd edebilir ve uygun algoritmaları kullanarak çözer. | ||||||||||||
3 | Bir problemi tamsayılı programla problemi olarak formule eder, çözer ve sonuçlarını yorumlar. | ||||||||||||
4 | Hangi üretim stratejinin ne zaman kullanılmasının yerinde olduğunu bilir ve verili bir durum ve amaçlar kümesi için uygun üretim stratejisini seçer. | ||||||||||||
5 | Temel talep tahmin yöntemleri arasında uygun olanı seçer ve uygular. | ||||||||||||
6 | Bütünleşik Üretim Plamlama ve temel Envanter yönetim tekniklerini uygular. | ||||||||||||
7 | Malzeme İhtiyaç Planlaması felsefesini bilir ve verili bir probleme uygular | ||||||||||||
8 | Çizelgelemenin ve kalitenin önemin bilir ve temel teknikleri uygular |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 5 |
2. Ödev | 5 |
3. Ödev | 5 |
4. Ödev | 5 |
5. Ödev | 5 |
6. Ödev | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 6 | 3 | 18 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |