Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Medya ve İletişim Teknolojileri | SAU 703 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Medya ve iletişim alanındaki temel kavramları tartışabilecekler | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
2 | Kültürün iletişim çalışmalarında oynadığı rolün önemini kavrayacaklar | Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Mecraların oluşumu ve gelişimi hakkında tarihsel bir bilgiye sahip olacaklar | Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | Her bir mecranın sosyo-kültürel etkilerini kavrayacaklar ve tartışabilecekler | Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Medya metnine eleştirel yaklaşabilecek ve metni değerlendirebilecekler | Beyin Fırtınası, | Ödev, Sınav, |
6 | Medya okur-yazarlığı becerisini geliştirebilecekler | Tartışma, | Proje / Tasarım, |
7 | Her bir mecranın izleyici/okuyucu ile ilişkisini analiz edebilecekler | Tartışma, | Proje / Tasarım, |
8 | Her bir mecradaki reklamlar ile izleyici/okuyucu arasındaki ilişkiyi analiz edebilecekler | Tartışma, Anlatım, | Proje / Tasarım, |
9 | Mecralar arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri reklamcılar ve izleyiciler/okuyucular ilişkisine göre inceleyebilecekler | Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, | Proje / Tasarım, |
10 | Farklı şekillerde gelişen yakınsallıkları kavrayacaklar | Alıştırma ve Uygulama, | Proje / Tasarım, |
11 | Holdingleşmeyi ulusal ve uluslarüstü düzeylerde sorgulayabileceklerdir | Tartışma, | Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Medya'ya eleştirel açıdan bakmak. Günümüzde medya okuryazarlığının önemi | |
2 | Geleneksel ve yeni medya arasındaki farklar | |
3 | Yeni medyanın tarihsel gelişim süreçleri ve etkileri | |
4 | Endüstri 4.0 ve ağ toplumunun doğuşu | |
5 | Sanal ve artırılmış gerçeklik | |
6 | Büyük veri | |
7 | Yapay zeka ve uygulamaları | |
8 | Toplum 5.0 | |
9 | Metaverse | |
10 | Digital oyunlar | |
11 | Digital bağımlılıklar | |
12 | Siber zorbalık ve medyada nedret söylemi | |
13 | Medyada şiddet | |
14 | Kültürün digitalleşmesi ve etkileri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Türkiye’de Medyanın Dönüşümü- Beybin Kejanlıoğlu Haber Okumaları- Yasemin İnceoğlu ve Barış Çoban Türkiye’de Yeni Medya Çalışmaları- derl. Erkan Saka Medya Metinlerini Çözümlemek: İçerik, Göstergebilim ve Söylem Çözümleme Yöntemleri- Ümit Atabek ve Gülseren Şendur Atabek İletişim, Medya, Kültür- Oğuzhan Taş |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | ||||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | ||||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. | ||||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. | ||||||
7 | Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. | ||||||
8 | Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Medya ve iletişim alanındaki temel kavramları tartışabilecekler | ||||||
2 | Kültürün iletişim çalışmalarında oynadığı rolün önemini kavrayacaklar | ||||||
3 | Mecraların oluşumu ve gelişimi hakkında tarihsel bir bilgiye sahip olacaklar | ||||||
4 | Her bir mecranın sosyo-kültürel etkilerini kavrayacaklar ve tartışabilecekler | ||||||
5 | Medya metnine eleştirel yaklaşabilecek ve metni değerlendirebilecekler | ||||||
6 | Medya okur-yazarlığı becerisini geliştirebilecekler | ||||||
7 | Her bir mecranın izleyici/okuyucu ile ilişkisini analiz edebilecekler | ||||||
8 | Her bir mecradaki reklamlar ile izleyici/okuyucu arasındaki ilişkiyi analiz edebilecekler | ||||||
9 | Mecralar arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri reklamcılar ve izleyiciler/okuyucular ilişkisine göre inceleyebilecekler | ||||||
10 | Farklı şekillerde gelişen yakınsallıkları kavrayacaklar | ||||||
11 | Holdingleşmeyi ulusal ve uluslarüstü düzeylerde sorgulayabileceklerdir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |