Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mühendislik Matematiği | INM 500 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUHAMMET ZEKİ ÖZYURT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MUHAMMET ZEKİ ÖZYURT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Güncel mühendislik problemlerine analitik yaklaşım getirebilme kabiliyetlerinin geliştirilmesi, bu süreç için gerekli temel teorik bilgilerin ve ileri düzey matematik çözüm yöntemlerinin verilmesi |
Dersin İçeriği | Lineer vektör uzayları, Matrisler, Lineer cebrik denklem sistemleri, Özdeğerler ve özvektörler, Özdeğer bulma yöntemleri, Hamilton Cayley teoremi, Diyagonalleştirme, Matris fonksiyonları ve çözümleri, Lineer diferansiyel denklem sistemleri, Diferansiyel denklemlerin kuvvet serileri ile çözümleri, Özel fonksiyonlar, Kısmi Diferansiyel denklemler ve uygulamaları, Integral dönüşümleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparken teknik problemleri kurgulayabilme | Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
2 | Çözmek için temel ve gerektiğinde ileri matematik yöntemlerden yararlanma | Problem Çözme, Tartışma, | Ödev, Sınav, |
3 | Yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi analitik yöntemleri uygulama becerisini gösterebilme | Tartışma, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Lineer vektör uzayları | |
2 | Matrisler (matris işlemleri, matrisin transpozesi, inversi, çarpımın transpozu, inversi, matrisin determinantı, minörler ve kofaktörler, ortogonal ve köşegen matrisler, kare matrisin kuvvetleri) | |
3 | Lineer cebrik denklem sistemleri | |
4 | Özdeğerler ve özvektörler | |
5 | Diyagonalleştirme, Üçgenleştirme | |
6 | Matris fonksiyonları ve çözümleri | |
7 | Diferansiyel denklemler ve mühendislikte uygulamaları, Tanımlar ve sınıflandırma | |
8 | Lineer diferansiyel denklem sistemleri ve çözümleri | |
9 | Diferansiyel denklemlerin seriye açılımlarıyla çözümleri | |
10 | Özel fonksiyonlar (Gamma ve Bessel fonksiyonları) | |
11 | Kısmi Diferansiyel denklemler ve uygulamaları | |
12 | Kısmi Diferansiyel denklemler ve uygulamaları | |
13 | Integral Dönüşümleri (Laplace ve Fourier dönüşümleri) | |
14 | Integral Dönüşümleri (Laplace ve Fourier dönüşümleri) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Mühendislik Matematiği, Hazırlanmış ders notları, 2005 |
Ders Kaynakları | 1. E. Kreyszig, Advanced Engineering Mathematics, John Wiley & Sons, 1993. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparken teknik problemleri kurgulayabilme | ||||||||||||
2 | Çözmek için temel ve gerektiğinde ileri matematik yöntemlerden yararlanma | ||||||||||||
3 | Yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi analitik yöntemleri uygulama becerisini gösterebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |