Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Deniz ve Göl Bilimleri | CEM 550 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NURTAÇ ÖZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türkiye´nin coğrafi konumu nedeni ile sucul ekosistemlerin önemini ortaya koymak, çevresel etkenlerin sucul ekosistemlere etkilerini tanımlamak, Türkiye ve Dünya´daki sucul ekosistemlerin önemini vurgulamak ve konuyla ilgili yasalar ve yönetmelikler incelenmektedir. |
Dersin İçeriği | Deniz ve göl bilimlerinde kullanılan temel kavramlar, ilke ve yaklaşımlar; Biyojeokimyasal döngüler, Besin zinciri ve önemi, planktonik ve nektonik formların ekosistemdeki yeri ve önemi, Doğal kaynaklar olarak deniz ekosistemleri, Çevre kirliliğinin denizlere etkileri, Göl ekosistemlerinde ötrofikasyon ve sonuçları, Türkiye ve Dünya sucul ekosistemleri üzerine araştırmalar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sucul ekosistemlerin öneminin ortaya konması | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | Biyojeokimyasal döngüler ve besin zincirinin öneminin kavranması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Çevre kirliliğinin göl ekosistemlerine etkisinin kavranması | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Çevre kirliliğinin deniz ekosistemlerine etkisinin kavranması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Limnolojik Tanımlamalar | |
2 | Göllerin fiziksel, hidrolojik özellikleri ve trofik sınıflandırması | |
3 | Sucul alanlarda besin zincirinin önemi | |
4 | Planktonik ve nektonik formlar | |
5 | Besin maddesi – ötrofikasyon ilişkisi ve ötrofikasyonu önleme metodları | |
6 | Türkiye göllerinin kirlilik değerlendirmesi | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Deniz ekosistemleri | |
9 | Deniz ortamının kimyasal özellikleri | |
10 | Deniz ortamının ekolojik özellikleri | |
11 | Denizlerin kirlilik indikatörleri | |
12 | Çevre kirliliğinin denizlere etkileri | |
13 | Türkiye denizlerinin kirlilik değerlendirmesi | |
14 | Türkiye denizleri ve gölleri üzerine yapılan araştırmalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Garrison, T., 2006. Oceanography: An Introduction to Marine Science, Brooks/Cole Pub Co., 588 pp. Cirik, S., 2005, Limnoloji : Ders kitabı, İzmir : EÜ Su Ürünleri Fakültesi. Wetzel, R.G., 2001. Limnology: Lake and River Ecosystems, 3rd edn, Academic Press, 1006 pp. Thurman, H.V. and Trujillo, A.P., 1999. Essentials of Oceanography 6th edn, Prentice-Hall, Inc., 527 pp. Libes, S.M. 1992. An Introduction to Marine Biogeochemistry, John Wiley & Sons, New York. Horne, J.A. and Goldman, C.R. 1994. Limnology, McGraw-Hill, New York. Konu ile ilgili bilimsel yayınlar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sucul ekosistemlerin öneminin ortaya konması | ||||||||||||
2 | Biyojeokimyasal döngüler ve besin zincirinin öneminin kavranması | ||||||||||||
3 | Çevre kirliliğinin göl ekosistemlerine etkisinin kavranması | ||||||||||||
4 | Çevre kirliliğinin deniz ekosistemlerine etkisinin kavranması |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |