Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektromanyetik Alan Teorisi | EEM 203 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | FİZ174 Fizik II, dersinin alınmış / alınıyor olması tavsiye edilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET YAHYA TEŞNELİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi BAHA KANBEROĞLU, Dr.Öğr.Üyesi AHMET YAHYA TEŞNELİ, Doç.Dr. MUHAMMET HİLMİ NİŞANCI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Elektromagnetiğin temel kurallarını vektör analizi temelli bir model yardımıyla öğretmek |
Dersin İçeriği | Vektör Analizi, Koordinat Sistemleri ve Dönüşümleri, Elektrik Yükleri ve Elektriksel Alan Kavramı, Elektriksel Akı ve Gauss Yasası, Diverjansın Fiziksel Anlamı ve Uygulamaları, Statik Elektriksel Alanın Endüstriyel Uygulamaları, Elektriksel Potansiyel ve Enerji, Akım ve Akım Yoğunluğu, İletkenler ve Sınır Şartları, Dielektrikler ve Sınır Şartları, Kapasitör ve Uygulamaları, Laplace ve Poisson Denklemlerinin Çözüm Tahminleri, Görüntü Metodu. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Vektör analiz bilgilerinin alan teorisi dersinde önemini bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, |
2 | Elektriksel alan hesaplama metotlarını bilir ve kullanır | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, |
3 | Elektriksel potansiyel ve enerji nedir nasıl hesaplanacağını bilir | Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, |
4 | Malzemelerin elektriksel özelliklerini bilir .sınır şartlarının önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav, |
5 | Statik Alanların uygulamalarına ilişkin temel kavramlar kazanmak ve ilgili alanlarda problemleri analiz edebilmek ve Elektromagnetik kavramların Elektrik-Elektronik Mühendisliğindeki önemini kavrar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, |
6 | Laplace-Poisson denklemlerinin uygulamalarını bilir | Anlatım, Grup Çalışması, Problem Çözme, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Vektör Analizi | |
2 | Koordinat Sistemleri ve Dönüşümler | |
3 | Elektrik Yükleri ve Alanlar | |
4 | Elektriksel Akı ve Gauss Yasası | |
5 | Diverjansın Fiziksel Anlamı ve Uygulamaları | |
6 | Statik Elektriksel Alanın Endüstriyel Uygulamaları | |
7 | Elektriksel Potansiyel | |
8 | Enerji | |
9 | Akım ve Akım Yoğunluğu | |
10 | İletkenler ve Sınır Şartları | |
11 | Dielektrikler ve Sınır Şartları | |
12 | Kapasitör ve Uygulamaları | |
13 | Laplace ve Poisson Denklemlerinin Çözüm Tahminleri | |
14 | Görüntü Metodu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] David K. Cheng, Fundamentals of Engineering Electromagnetics, Pearson. |
Ders Kaynakları | [2] David K. Cheng, Field and Wave Electromagnetics, Addison-Wesley. [3] Fawwaz T. Ulaby, Fundamentals of Applied Electromagnetics, Pearson. [4] William H. Hayt, Jr. and John A. Buck, Engineering Electromagnetics, McGraw-Hill. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Vektör analiz bilgilerinin alan teorisi dersinde önemini bilir | ||||||||||||||||||||||
2 | Elektriksel alan hesaplama metotlarını bilir ve kullanır | ||||||||||||||||||||||
3 | Elektriksel potansiyel ve enerji nedir nasıl hesaplanacağını bilir | ||||||||||||||||||||||
4 | Malzemelerin elektriksel özelliklerini bilir .sınır şartlarının önemini kavrar | ||||||||||||||||||||||
5 | Statik Alanların uygulamalarına ilişkin temel kavramlar kazanmak ve ilgili alanlarda problemleri analiz edebilmek ve Elektromagnetik kavramların Elektrik-Elektronik Mühendisliğindeki önemini kavrar | ||||||||||||||||||||||
6 | Laplace-Poisson denklemlerinin uygulamalarını bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 3 | 4 | 12 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |