Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uluslararası Pazarlama ISL 429 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HAYRETTİN ZENGİN
Dersi Verenler Prof.Dr. HAYRETTİN ZENGİN,
Dersin Yardımcıları Arş.Gör.Merve TÜRKMEN
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Uluslar arası pazarlama, uluslar arası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler, uluslararası pazarlara giriş stratejileri, uluslar arası pazarlama karması ve çokuluslu şirketler hakkında bilgi sahibi olmak
Dersin İçeriği Bu derste uluslar arası pazarlama ile ilgili temel kavramlar, uluslar arası pazarlama araştırması, uluslar arası parlamada ürün, fiyatlandırma, dağıtım ve tutundurma, çokuluslu şirketler ele alınacaktır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Uluslararası pazarlama ve küresel pazarlama kavramlarını tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
2 Uluslararası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörleri örnekler vererek açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
3 Uluslararası pazarlama karması elemanlarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
4 Uluslararası pazarlara giriş stratejileri hakkında bilgi verir Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
5 Uluslararası pazarlamada kültürün rolünü örneklendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
6 Uluslararası pazarlara giriş stratejileri hakkında bilgi verir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
7 Uluslararası pazarlamada fiyatlandırma yaklaşımları uygulayabilir Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
8 Uluslararası pazar araştırmalarını tasarlar ve uygular Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Uluslar arası pazarlamanın tanımı Altınbaşak, İpek; Ayşe Akyol; Sanem Alkibay; F. Müge Arslan; Şebnem Burnaz; Emrah Cengiz; Sabri Erdil; A. Ercan Gegez; Nazan Günay; Canan Madran; Ahmet Şekerkaya; Mert Uydacı; Çağatay Ünüsan; F. Asuman Yalçın; Gökhan Yolaç (2008), s.1-53.
2 Uluslar arası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler-Ekonomik Çevre a.g.e., s.55-91.
3 Uluslar arası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler-Kültürel Çevre a.g.e., s.123-160.
4 Uluslar arası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler-Politik ve Yasal Çevre a.g.e, s.165-229
5 Uluslar arası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler-Teknolojik Çevre a.g.e., s.237-281.
6 Uluslararası Pazarlama Araştırması a.g.e., s.289-322.
7 Uluslar arası Pazarlara Giriş Stratejiler a.g.e., s.327-347
8 Uluslar arası Pazarlamada Ürün Stratejisi a.g.e., s.357-404.
9 ARASINAV
10 Uluslar arası Pazarlamada Fiyat Stratejisi a.g.e., s.417-440.
11 Uluslar arası Pazarlamada Tutundurma Stratejisi a.g.e., s.443-486.
12 Uluslar arası Pazarlamada Dağıtım Stratejisi a.g.e., s.491-505
13 Uluslar arası Pazarlama Organizasyonu ve Kontrolü a.g.e., s.509-546
14 Çokuluslu Şirketler a.g.e
Kaynaklar
Ders Notu Altınbaşak, İpek; Ayşe Akyol; Sanem Alkibay; F. Müge Arslan; Şebnem Burnaz; Emrah Cengiz; Sabri Erdil; A. Ercan Gegez; Nazan Günay; Canan Madran; Ahmet Şekerkaya; Mert Uydacı; Çağatay Ünüsan; F. Asuman Yalçın; Gökhan Yolaç (2008). Küresel Pazarlama Yönetimi, Beta, İstanbul
Ders Kaynakları Keegan, Warren J ve Mark C. Green, Global Marketing, (2004), 4th edition, Pearson Prentice Hall, Upper Saddle River, NJ.

Cateora, Philip R. Ve John L. Graham (2002), International Marketing, 11th. Edition, McGraw-Hill, New York.

Akat, Ömer (2004) Uluslararası Pazarlama, Ekin Kitapevi, Ankara.

Cengiz, Emrah; A. Ercan Gegez; Müge Arslan; Serdar Pirtini; Mehmet Tığlı, (2007) Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri, Beta, İstanbul.
Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 Uluslararası Pazarlama 3,75 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar.
1 Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. X
2 Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. X
2 Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler.
3 Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler.
3 Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. X
4 Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. X
4 Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır.
5 Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir.
5 Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. X
6 Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. X
6 Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir.
7 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler.
7 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. X
8 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. X
8 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 30
1. Performans Görevi (Uygulama) 10
1. Performans Görevi (Arazi Çalışması) 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Performans Görevi (Arazi Çalışması) 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 135
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,4
Dersin AKTS Kredisi 5